Były prezes Radia 357 w nowej roli  |  wPolsce24 wprowadza nowe programy  |  Dochód z charytatywnego bloku reklamowego TVP  |  Przetarg reklamowy Orlenu  |  Nowy sezon "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Widownia serialu "Królowie" w TVP 1  |  Radio Zachód współpracuje z Demagogiem  |  Serialowi Canal+ towarzyszy kampania reklamowa  |  Dostęp do Onet Premium w kawiarniach  |  "Super Express" na YouTube z nowym programem  |  Zestawienie serwisów streamingowych  |  Finał przetargu Castoramy  |  PR i marketing Kulczyk Foundation  |  Elephate  |  "The Guardian" i "The Observer" zebrały ponad 1,5 mln funtów na ofiary wojny  |  "Los Angeles Times" zniósł paywall w związku z pożarami w Kalifornii  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Były prezes Radia 357 w nowej roli  |  wPolsce24 wprowadza nowe programy  |  Dochód z charytatywnego bloku reklamowego TVP  |  Przetarg reklamowy Orlenu  |  Nowy sezon "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Widownia serialu "Królowie" w TVP 1  |  Radio Zachód współpracuje z Demagogiem  |  Serialowi Canal+ towarzyszy kampania reklamowa  |  Dostęp do Onet Premium w kawiarniach  |  "Super Express" na YouTube z nowym programem  |  Zestawienie serwisów streamingowych  |  Finał przetargu Castoramy  |  PR i marketing Kulczyk Foundation  |  Elephate  |  "The Guardian" i "The Observer" zebrały ponad 1,5 mln funtów na ofiary wojny  |  "Los Angeles Times" zniósł paywall w związku z pożarami w Kalifornii  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Były prezes Radia 357 w nowej roli  |  wPolsce24 wprowadza nowe programy  |  Dochód z charytatywnego bloku reklamowego TVP  |  Przetarg reklamowy Orlenu  |  Nowy sezon "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Widownia serialu "Królowie" w TVP 1  |  Radio Zachód współpracuje z Demagogiem  |  Serialowi Canal+ towarzyszy kampania reklamowa  |  Dostęp do Onet Premium w kawiarniach  |  "Super Express" na YouTube z nowym programem  |  Zestawienie serwisów streamingowych  |  Finał przetargu Castoramy  |  PR i marketing Kulczyk Foundation  |  Elephate  |  "The Guardian" i "The Observer" zebrały ponad 1,5 mln funtów na ofiary wojny  |  "Los Angeles Times" zniósł paywall w związku z pożarami w Kalifornii  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Wydanie: PRESS 06/2011

Za czwarty komentarz płać

- Słowaccy wydawcy zjednoczyli się, aby zarabiać na tekstach w sieci

Podczas gdy w wielu krajach wydawcy wciąż debatują, czy zamknąć wolny dostęp do treści na stronach internetowych i obserwują skutki takich decyzji dla witryn „The Wall Street Journal”, „The New York Times” czy „Financial Times”, na Słowacji załatwiono sprawę jednym cięciem. Od 2 maja internauci w tym kraju płacą za dostęp do części artykułów na stronach internetowych największych gazet. Aż dziewięć wydawnictw doszło do porozumienia i zjednoczyło się w ramach platformy Piano Media. W ten sposób słowaccy wydawcy podjęli próbę zarabiania na tekstach dostępnych do tej pory w sieci bezpłatnie.
– Od dłuższego czasu zastanawialiśmy się, co zrobić, żeby media drukowane przeżyły – mówi Matúš Kostolný, redaktor naczelny „SME”, jednego z największych dzienników na Słowacji. Nie ukrywa, że nakład drukowanego dziennika wciąż spada i ubywa reklamodawców. W pięciomilionowej Słowacji „SME” sprzedaje się średnio w 60 tys. egz., a jego wydanie internetowe czyta miesięcznie 1,5 mln osób (dane wydawcy). Wprawdzie na stronach internetowych są reklamy, lecz wpływy z nich nie dorównują tym z wydań drukowanych.
Już jakieś siedem lat temu redakcja „SME” zdecydowała się na ryzykowny krok i wprowadziła opłaty za treści w sieci. Internauci, chcąc przeczytać komentarze czy najciekawsze teksty, musieli zapłacić symboliczne kilka koron za artykuł. – Sposoby uiszczania opłat były skomplikowane, a banki pobierały za nie wyższe prowizje, niż wynosiła opłata za nasze usługi. To zniechęcało czytelników – opowiada Kostolný. Trzy lata temu „SME” zrezygnował z opłat i udostępnił wszystkie materiały na swojej stronie bezpłatnie.

Więcej w czerwcowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie

 

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.