Wydanie: PRESS 05/2010
Dziurawe oka sieci
Serwis kulinarny Pychotka.pl, Polityka.pl i strona „Warsaw Business Journal” znalazły się w internetowej sieci reklamowej Budowia uruchomionej na początku lutego br. przez IDMnet. Sieci, która – według informacji firmy – zrzesza serwisy wyspecjalizowane w tematyce budowlanej. Jednak trudno takimi nazwać wymienione witryny, co zauważyli m.in. internauci na InternetStandard.pl: „Jeszcze brakuje Fotka.pl i strony o kulinarnych podróżach Roberta Makłowicza” – kpił jeden z internautów. Inny: „Pudelka nie ma? Ani Plotka?”.
Oburzała się też konkurencja. Karol Kowalski, dyrektor strategiczny domu mediowego Cormedia, pisał na InternetStandard.pl, że serwisy takie jak Pychotka.pl lub Polityka.pl nawet „przy najlepszych dobrych chęciach nie mogą być zaliczone do kategorii Budownictwo”.
Tyle że Budowia to niejedyna sieć reklamowa oferująca reklamy w serwisach o innej tematyce niż ich charakter. Bo dla sieci liczy się przede wszystkim zasięg witryn, w których reklamy sprzedają, stąd obecność egzotycznych dla nich serwisów. A zważywszy, że cała Budovia przyciąga 4,7 mln użytkowników, wyniki Pychotka.pl: 471,4 tys. użytkowników, 2,3 mln odsłon i Polityka.pl: 426,6 tys. użytkowników i 3,1 mln odsłon to łakomy kąsek. Tylko te dwa serwisy generują blisko jedną piątą wszystkich użytkowników Budowii.
Więcej w majowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter