Grupa Empik zwiększyła przychody  |  Agencja UM wygrała przetarg  |  Grupa Zbigniewa Benbenka poprawiła wynik  |  Emitel chce zarezerwować częstotliwości  |  Oglądalność "Sekretów rodziny" w Polsacie  |  Eska TV ma nowego prezentera  |  Polsat Box i Netia włączą kanały  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios  |  Każdy tytuł z segmentu prasy telewizyjnej stracił  |  Felietonista katowickiego "Sportu"  |  Operator Patronite z coraz wyższymi przychodami  |  Mazowsze chce promować  |  Świętokrzyskie szuka agencji  |  Partners of Promotion pomoże wejść marce do Polski  |  Carat przejmuje wart 120 mln dol. budżet Pernod Ricard  |  Dziennikarka skazana zaocznie przez rosyjski sąd na osiem lat więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa Empik zwiększyła przychody  |  Agencja UM wygrała przetarg  |  Grupa Zbigniewa Benbenka poprawiła wynik  |  Emitel chce zarezerwować częstotliwości  |  Oglądalność "Sekretów rodziny" w Polsacie  |  Eska TV ma nowego prezentera  |  Polsat Box i Netia włączą kanały  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios  |  Każdy tytuł z segmentu prasy telewizyjnej stracił  |  Felietonista katowickiego "Sportu"  |  Operator Patronite z coraz wyższymi przychodami  |  Mazowsze chce promować  |  Świętokrzyskie szuka agencji  |  Partners of Promotion pomoże wejść marce do Polski  |  Carat przejmuje wart 120 mln dol. budżet Pernod Ricard  |  Dziennikarka skazana zaocznie przez rosyjski sąd na osiem lat więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa Empik zwiększyła przychody  |  Agencja UM wygrała przetarg  |  Grupa Zbigniewa Benbenka poprawiła wynik  |  Emitel chce zarezerwować częstotliwości  |  Oglądalność "Sekretów rodziny" w Polsacie  |  Eska TV ma nowego prezentera  |  Polsat Box i Netia włączą kanały  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios  |  Każdy tytuł z segmentu prasy telewizyjnej stracił  |  Felietonista katowickiego "Sportu"  |  Operator Patronite z coraz wyższymi przychodami  |  Mazowsze chce promować  |  Świętokrzyskie szuka agencji  |  Partners of Promotion pomoże wejść marce do Polski  |  Carat przejmuje wart 120 mln dol. budżet Pernod Ricard  |  Dziennikarka skazana zaocznie przez rosyjski sąd na osiem lat więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 05/2010

Gra w przetargi

Sieć OmnicomMediaGroup oszacowała w ub.r., że to instytucje publiczne, a nie któraś z komercyjnych firm są największym reklamodawcą w Wielkiej Brytanii. – Niewykluczone, że doczekamy takiej sytuacji również w Polsce – przewiduje Piotr Batogowski, prezes agencji BBDO Warszawa, który obserwuje, że z roku na rok zleceń i zapytań od agend rządowych i organizacji pozarządowych jest coraz więcej.

Miliony do wzięcia
Walka o te budżety przypomina pogoń za króliczkiem. Zlecenia finansowane zazwyczaj ze środków unijnych to budżety o wartości 2, 4, a nawet 30 mln euro, jak w przypadku zainaugurowanej w lutym br. przez Polską Organizację Turystyczną kampanii „Promujemy Polskę razem”. W kolejce do innego budżetu – 6 mln euro, który ma rozdysponować POT na promocję wschodnich obszarów Polski – ustawiło się w ub.r. kilkanaście agencji. Tyle że ten przetarg z powodu błędów formalnych popełnionych przez agencje nie został rozstrzygnięty. Jedna z nich nie uwzględniła specyfiki Ustawy o zamówieniach publicznych, która zobowiązuje oferenta do określenia wynagrodzenia za przygotowanie kampanii. Ustawa określa, że takie zamówienia są odpłatne. Tymczasem agencja zdecydowała się nie wystawiać rachunku za prace wykonane podczas przetargu. Swoje wynagrodzenie agencja uzależniła dopiero od wygranej i realizacji kampanii. Błąd drugiej firmy dotyczył mediaplanu kampanii. Nie było w nim podstawowych informacji, o które poprosili zamawiający. W lutym br. konkurs rozpisano więc ponownie. O budżet znowu walczy osiem firm reklamowych.
Aż 28 agencji zgłosiło się do przetargu organizowanego przez gdański magistrat, który szuka firmy do realizacji wizerunkowej kampanii miasta.

Więcej w majowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie

 

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.