Wydanie: PRESS 05/2010
Łakomy firmowy kąsek
Anita Szarlik w kwietniu na prośbę G+J Polska jako redaktor prowadząca przygotowywała pierwszy numer magazynu „Kaleidoscope” pod skrzydłami tego wydawcy. Wcześniej to samo robiła w agencji Kava Kava, która przez ostatnie dwa lata na zlecenie Polskich Linii Lotniczych LOT wydawała ich miesięcznik pokładowy. Transfer Szarlik obrazuje zmiany na rynku custom publishing w Polsce. Koncerny prasowe coraz poważniej wkraczają bowiem w segment, który do niedawna był domeną firm w tym wyspecjalizowanych. To łakomy kąsek – eksperci oceniają, że na tym rynku rentowność poszczególnych projektów sięga nawet 30 proc.
Axel Springer Polska wydaje już pisma dla Orlenu SA i Canal+ Polska, Edipresse Polska SA – dla Berlin-Chemie/Menarini Polska i McDonald’s, Agora SA zaś od kwietnia br. dystrybuuje magazyn Red Bulla, którego gazetą partnerską jest „Gazeta Wyborcza”; ma też ofertę mTarget nastawioną na custom publishing.
Kompetencje i synergia
G+J zostało wybrane do wydawania „Kaleidoscope” w konkursie, do którego przewoźnik zaprosił siedem wydawnictw. Jeden z poprzednich przetargów – w 2005 roku – wygrał Bonnier Business Polska. Jacek Ziarno, dziś redaktor naczelny „Businessman.pl”, kierował wówczas redakcją „Pulsu Biznesu”, ukazującego się nakładem Bonniera. – Musieliśmy zdecydować, czy to ma być pismo na 40 minut lotu, czy na dwie godziny z okładem. Wybraliśmy motyw przewodni, przeanalizowaliśmy tematykę kilkunastu magazynów innych linii lotniczych, wpadliśmy też na oryginalne pomysły. Żmudny był raczej etap przygotowawczy, bo wspólnie z moim ówczesnym zastępcą, Pawłem Moskalewiczem, finalny projekt przygotowaliśmy w ciągu półtora dnia. Mam wrażenie, że nasi duzi konkurenci potraktowali tamten konkurs jako margines swej działalności. Inaczej niż dziś, w dobie kryzysu, gdzie każdy szuka złotówek – mówi Jacek Ziarno.
Więcej w majowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter