Grupa Empik zwiększyła przychody  |  Agencja UM wygrała przetarg  |  Grupa Zbigniewa Benbenka poprawiła wynik  |  Emitel chce zarezerwować częstotliwości  |  Oglądalność "Sekretów rodziny" w Polsacie  |  Eska TV ma nowego prezentera  |  Polsat Box i Netia włączą kanały  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios  |  Każdy tytuł z segmentu prasy telewizyjnej stracił  |  Felietonista katowickiego "Sportu"  |  Operator Patronite z coraz wyższymi przychodami  |  Mazowsze chce promować  |  Świętokrzyskie szuka agencji  |  Partners of Promotion pomoże wejść marce do Polski  |  Carat przejmuje wart 120 mln dol. budżet Pernod Ricard  |  Dziennikarka skazana zaocznie przez rosyjski sąd na osiem lat więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa Empik zwiększyła przychody  |  Agencja UM wygrała przetarg  |  Grupa Zbigniewa Benbenka poprawiła wynik  |  Emitel chce zarezerwować częstotliwości  |  Oglądalność "Sekretów rodziny" w Polsacie  |  Eska TV ma nowego prezentera  |  Polsat Box i Netia włączą kanały  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios  |  Każdy tytuł z segmentu prasy telewizyjnej stracił  |  Felietonista katowickiego "Sportu"  |  Operator Patronite z coraz wyższymi przychodami  |  Mazowsze chce promować  |  Świętokrzyskie szuka agencji  |  Partners of Promotion pomoże wejść marce do Polski  |  Carat przejmuje wart 120 mln dol. budżet Pernod Ricard  |  Dziennikarka skazana zaocznie przez rosyjski sąd na osiem lat więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa Empik zwiększyła przychody  |  Agencja UM wygrała przetarg  |  Grupa Zbigniewa Benbenka poprawiła wynik  |  Emitel chce zarezerwować częstotliwości  |  Oglądalność "Sekretów rodziny" w Polsacie  |  Eska TV ma nowego prezentera  |  Polsat Box i Netia włączą kanały  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios  |  Każdy tytuł z segmentu prasy telewizyjnej stracił  |  Felietonista katowickiego "Sportu"  |  Operator Patronite z coraz wyższymi przychodami  |  Mazowsze chce promować  |  Świętokrzyskie szuka agencji  |  Partners of Promotion pomoże wejść marce do Polski  |  Carat przejmuje wart 120 mln dol. budżet Pernod Ricard  |  Dziennikarka skazana zaocznie przez rosyjski sąd na osiem lat więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 05/2010

Łakomy firmowy kąsek

Anita Szarlik w kwietniu na prośbę G+J Polska jako redaktor prowadząca przygotowywała pierwszy numer magazynu „Kaleidoscope” pod skrzydłami tego wydawcy. Wcześniej to samo robiła w agencji Kava Kava, która przez ostatnie dwa lata na zlecenie Polskich Linii Lotniczych LOT wydawała ich miesięcznik pokładowy. Transfer Szarlik obrazuje zmiany na rynku custom publishing w Polsce. Koncerny prasowe coraz poważniej wkraczają bowiem w segment, który do niedawna był domeną firm w tym wyspecjalizowanych. To łakomy kąsek – eksperci oceniają, że na tym rynku rentowność poszczególnych projektów sięga nawet 30 proc.
Axel Springer Polska wydaje już pisma dla Orlenu SA i Canal+ Polska, Edipresse Polska SA – dla Berlin-Chemie/Menarini Polska i McDonald’s, Agora SA zaś od kwietnia br. dystrybuuje magazyn Red Bulla, którego gazetą partnerską jest „Gazeta Wyborcza”; ma też ofertę mTarget nastawioną na custom publishing.

Kompetencje i synergia
G+J zostało wybrane do wydawania „Kaleidoscope” w konkursie, do którego przewoźnik zaprosił siedem wydawnictw. Jeden z poprzednich przetargów – w 2005 roku – wygrał Bonnier Business Polska. Jacek Ziarno, dziś redaktor naczelny „Businessman.pl”, kierował wówczas redakcją „Pulsu Biznesu”, ukazującego się nakładem Bonniera. – Musieliśmy zdecydować, czy to ma być pismo na 40 minut lotu, czy na dwie godziny z okładem. Wybraliśmy motyw przewodni, przeanalizowaliśmy tematykę kilkunastu magazynów innych linii lotniczych, wpadliśmy też na oryginalne pomysły. Żmudny był raczej etap przygotowawczy, bo wspólnie z moim ówczesnym zastępcą, Pawłem Moskalewiczem, finalny projekt przygotowaliśmy w ciągu półtora dnia. Mam wrażenie, że nasi duzi konkurenci potraktowali tamten konkurs jako margines swej działalności. Inaczej niż dziś, w dobie kryzysu, gdzie każdy szuka złotówek – mówi Jacek Ziarno.

Więcej w majowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie

 

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.