Wydanie: PRESS 08/2003

Selekcja widza

W pierwszym półroczu tego roku zmalały udziały TVP 1, TVN-u i Polsatu wśród widzów najbardziej cennych dla reklamodawców.

W tzw. grupie dochodowej (osoby w wieku 16-49 lat, z miast powyżej 100 tys. mieszkańców, zarabiające powyżej 1,4 tys. zł netto) udział Programu 1 TVP zmalał w pierwszym półroczu br. w porównaniu z tym samym okresem 2002 roku z 20 do 19,3 proc., Polsatu z 14,1 do 13,4 proc., a TVN-u z 19,3 do 17 proc. Spośród dużych stacji jedynie Program 2 TVP utrzymał, a nawet nieco wzmocnił swoją pozycję w tej grupie (15 proc. udziałów wobec 14,9 proc. w 2002 roku).

Zdaniem Waldemara Ostrowskiego, członka zarządu TVN-u, nie ma powodu do niepokoju. - Gdy porównamy czerwiec 2002 roku z czerwcem 2003, widać, że utrzymaliśmy poziom - mówi. Udziały TVN-u w grupie dochodowej w czerwcu br. wyniosły 17,3 proc., a rok wcześniej 17 proc. Piotr Fajks, dyrektor programowy Telewizji Polsat SA: - Grupę dochodową stworzyły sztucznie agencje i domy mediowe i w ostatnich latach stała się ona fetyszem dla dużych stacji. Tymczasem okazuje się, że widzowie z tej grupy odchodzą od dużych kanałów i w ogóle od telewizji.

Jarosław Murawski

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.