Plany tygodnika "NIE" i duże zmiany od kwietnia  |  Kowalczyk: Świrski uznał, że jest kimś o wiele ważniejszym  |  Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Plany tygodnika "NIE" i duże zmiany od kwietnia  |  Kowalczyk: Świrski uznał, że jest kimś o wiele ważniejszym  |  Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Plany tygodnika "NIE" i duże zmiany od kwietnia  |  Kowalczyk: Świrski uznał, że jest kimś o wiele ważniejszym  |  Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 01-02/2024

Superświęto

Podczas finału Super Bowl królują najdroższe reklamy, gwiazdy show-biznesu, rośnie sprzedaż guacamole. Futbol też jest ważny, ale bez przesady

Super Bowl, czyli finał rozgrywek ligi futbolu amerykańskiego, to wydarzenie śledzone i komentowane na całym świecie, choć wcale nie za sprawą samego wyniku sportowego. Poza Ameryką mało kto pamięta, która drużyna wygrała w zeszłych latach superpuchar, natomiast bardzo wiele osób przypomina sobie, że Janet Jackson podczas występu odsłoniła sutek, Madonna wykonała brawurowe trio z zespołem LMFAO albo że w zeszłym roku Rihanna pokazała ciążowy brzuszek, reklamując przy okazji swoją linię odzieży.

Podobnie jest z reklamami emitowanymi podczas Super Bowl: nie tylko ludzie z branży pamiętają najlepsze z nich, a media społecznościowe, na czele z YouTube’em, pełne są zestawień najlepszych oraz najgorszych spotów. Rankingi te tworzone są zarówno przez specjalistów reklamy i marketingu, jak i przez zwykłych widzów, którzy traktują reklamy emitowane podczas Super Bowl jak kontent rozrywkowy oceniany według tych samych kryteriów co występy artystów, ostatnie odcinki ulubionych seriali czy talk-show.

Milena Z. Fisher, założycielka kwartalnika „The Creativity Post”, mieszkająca od lat 90. w Stanach Zjednoczonych, uważa, że mamy tu do czynienia z pewnym paradoksem: – Wieczór Super Bowl to widowisko na wskroś amerykańskie, wymyślone według zasady „dla każdego coś miłego”. Dla kibiców sportowych jest mecz, dla lubiących rozrywkę jest Halftime Show, a dla wszystkich reklamy.

Ale właśnie to na wskroś amerykańskie podejście jest powodem, dla którego ludzie na całym świecie śledzą Super Bowl z takim zainteresowaniem.

Marcin Nowak

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.