Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" na Państwa skrzynki wracamy już w poniedziałek  |  Nie zamówiłeś jeszcze newslettera z materiałami, o których potem mówią inni? Kliknij tutaj  |  Zapraszamy również na naszego Facebooka i platformę X – podyskutujmy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" na Państwa skrzynki wracamy już w poniedziałek  |  Nie zamówiłeś jeszcze newslettera z materiałami, o których potem mówią inni? Kliknij tutaj  |  Zapraszamy również na naszego Facebooka i platformę X – podyskutujmy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" na Państwa skrzynki wracamy już w poniedziałek  |  Nie zamówiłeś jeszcze newslettera z materiałami, o których potem mówią inni? Kliknij tutaj  |  Zapraszamy również na naszego Facebooka i platformę X – podyskutujmy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Wydanie: PRESS 01-02/2024

Superświęto

Podczas finału Super Bowl królują najdroższe reklamy, gwiazdy show-biznesu, rośnie sprzedaż guacamole. Futbol też jest ważny, ale bez przesady

Super Bowl, czyli finał rozgrywek ligi futbolu amerykańskiego, to wydarzenie śledzone i komentowane na całym świecie, choć wcale nie za sprawą samego wyniku sportowego. Poza Ameryką mało kto pamięta, która drużyna wygrała w zeszłych latach superpuchar, natomiast bardzo wiele osób przypomina sobie, że Janet Jackson podczas występu odsłoniła sutek, Madonna wykonała brawurowe trio z zespołem LMFAO albo że w zeszłym roku Rihanna pokazała ciążowy brzuszek, reklamując przy okazji swoją linię odzieży.

Podobnie jest z reklamami emitowanymi podczas Super Bowl: nie tylko ludzie z branży pamiętają najlepsze z nich, a media społecznościowe, na czele z YouTube’em, pełne są zestawień najlepszych oraz najgorszych spotów. Rankingi te tworzone są zarówno przez specjalistów reklamy i marketingu, jak i przez zwykłych widzów, którzy traktują reklamy emitowane podczas Super Bowl jak kontent rozrywkowy oceniany według tych samych kryteriów co występy artystów, ostatnie odcinki ulubionych seriali czy talk-show.

Milena Z. Fisher, założycielka kwartalnika „The Creativity Post”, mieszkająca od lat 90. w Stanach Zjednoczonych, uważa, że mamy tu do czynienia z pewnym paradoksem: – Wieczór Super Bowl to widowisko na wskroś amerykańskie, wymyślone według zasady „dla każdego coś miłego”. Dla kibiców sportowych jest mecz, dla lubiących rozrywkę jest Halftime Show, a dla wszystkich reklamy.

Ale właśnie to na wskroś amerykańskie podejście jest powodem, dla którego ludzie na całym świecie śledzą Super Bowl z takim zainteresowaniem.

Marcin Nowak

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.