Wydanie: PRESS 01-02/2024
Hołdy dla Hołowni
Media tak go kochają, że zapomniały, jak jeszcze niedawno nim gardziły
Szymon Hołownia sprawił, że 28 listopada transmisję obrad Sejmu obejrzała w serwisie YouTube rekordowa liczba 1 mln 372 tys. osób. Było co oglądać: oto nowy marszałek Sejmu w imieniu demokratycznej części społeczeństwa bierze odwet na pisowcach.
Robi to elegancko, bez inwektyw i trafia celnie. Obezwładnia przeciwnika dowcipem, ironią i zdolnością do szybkiej riposty. W dodatku okazało się, że jest wysoki (188 cm). To tylko na tle Marcina Prokopa (206 cm) w programie „Mam talent!” wydawał się niski.
„Dziękuję, że przestrzegał pan limitu czasu. Obaj wiemy, jak czas jest cenny. Łączy nas wiele. Obaj jesteśmy na określony czas na swoich funkcjach i znamy nazwiska swoich następców. Stąd porozumienie moje z panem premierem jest, można powiedzieć, pełne”. (Hołownia dał do zrozumienia, że będzie sprawował swoją funkcję przez dwa lata, a Mateusz Morawiecki przez dwa tygodnie).
„Panie pośle Matecki, rozumiem, że występuje pan w charakterze bilbordu?”. (Poseł Dariusz Matecki krążył wokół mównicy sejmowej, demonstrując na tablecie zdjęcie z rozmowy Donalda Tuska z Władimirem Putinem).
„Bardzo cenię państwa komentarze i uwagi, natomiast zwracam też uwagę, że z mojej perspektywy stają się państwo odrobinę monotematyczni. Zachęcam do większej oryginalności i pracy intelektualnej. Obrazić też trzeba umieć”. (Do posłów PiS, którzy okrzykami uniemożliwiali mu prowadzenie obrad).
Ta ostatnia riposta stała się wiralem w internecie powtarzanym w różnych wariantach.
Albo jeszcze to: „Pana definicja jednego zdania jest nieznana polskiej gramatyce” – zwrócił się Hołownia do Przemysława Czarnka, gdy ten nie przestawał mówić.
Nawet memy są dla Hołowni łaskawe. Choćby taki: Młoda para spodziewająca się dziecka zastanawia się, jakie nadać mu imię. Ustalają, że jeśli urodzi się chłopiec, dadzą mu na imię Szymon, a jeśli dziewczynka, to Hołownia.
Małgorzata Wyszyńska
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter