Temat: biura reklamy 2019

Wydanie: BIURA REKLAMY 2019

Grupa RMF

Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży

Grupa RMF za cel strategiczny stawia sobie utrzymanie pozycji lidera zarówno rynku słuchalności, jak i rynku reklamy. Rozumiemy to dwojako.

Po pierwsze, chcemy być firmą wyznaczającą standardy rynku reklamy radiowej. Po drugie, nie chcemy tracić w określonych obszarach, a jednocześnie chcemy zyskiwać tam, gdzie to możliwe. Cele wspierające to szereg zadań operacyjnych polegających na poprawie pozycji w segmentach, w których widzimy potencjał, np. poprzez poprawę serwisu klientów, edukację rynku, pracę nad ofertą. W obliczu zmieniającej się sytuacji rynkowej zachowanie udziału w torcie reklamowym nie musi być wcale oczywiste.

Niekwestionowaną przewagą naszej oferty jest relacja kosztów dotarcia do oferowanego zasięgu oraz atrakcyjność tych kosztów na tle innych mediów. Radio dlatego jest tak popularne, że relacja jego zasięgu do ceny jest bezkonkurencyjna. My zaś kształtujemy politykę cenową tak, by nie ulec pokusie uzyskiwania zbyt wysokiej marży uzasadnionego zajmowaniem pozycji lidera. Zawsze staramy się rozumieć i pamiętać, że mimo bycia liderem nie możemy sobie pozwolić na zwolnienie tempa, i ciągle szukamy motywacji do pracy nad samymi sobą.

Stale też poszerzamy naszą ofertę – miniony rok zdecydowanie stał pod znakiem rozwoju programmatic audio, który z sukcesem wprowadziliśmy dzięki wdrożeniu narzędzi AdsWizz. Nie mamy wątpliwości, że rynek digital audio, szczególnie w modelu programatycznym, będzie obszarem największego wzrostu. Ważne będzie wypracowanie dla niego standardu rynkowego, co przyniesie korzyści wszystkim uczestnikom tego rynku.

W ub.r. zaczęliśmy też projekt, który roboczo u nas nazywa się „get creative”, czyli w wolnym tłumaczeniu „dorwij kreatywnego”. Polega on na mocnym nacisku na edukację w zakresie możliwości radia jako medium reklamowego w agencjach kreatywnych, butikach strategicznych, wśród freelancerów, którzy pracują na etapie strategii kampanii z klientami.

MEDIA

Radio: RMF FM – zasięg dzienny: 8,6 mln słuchaczy, udział w czasie słuchania: 26,4 proc., RMF MAXXX z Radiem Gra – zasięg dzienny: 1,9 mln słuchaczy, udział w czasie słuchania: 4,1 proc., RMF Classic – zasięg dzienny: 681 tys. słuchaczy, udział w czasie słuchania: 1,6 proc.; w sumie Grupa RMF – zasięg dzienny: 10,3 mln słuchaczy, udział w czasie słuchania 32,6 proc. (XI 2018 – I 2019, Radio Track, Kantar Polska)

Internet: RMFon.pl: 1,2 mln użytkowników i uruchomionych aplikacji, RMF24.pl (wraz z serwisem Twoje Zdrowie): 3,6 mln użytkowników i uruchomionych aplikacji, RMF.fm (wraz z serwisem Bajeczna Polska): 2,2 mln użytkowników i uruchomionych aplikacji, RMFMAXXX.pl: 981 tys. użytkowników i uruchomionych aplikacji, RMFClassic.pl: 166 tys. użytkowników i uruchomionych aplikacji; w sumie Grupa RMF: 5,9 mln użytkowników i uruchomionych aplikacji (XII 2018, Gemius Overnight)

LUDZIE

Tomasz Ramza – dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF

Dariusz Woźniak – dyrektor handlowy

STRUKTURA

Dział agencyjny: współpraca z agencjami i grupami negocjacyjnymi, obsługa brokerska domów mediowych

Dział bezpośredni: współpraca z klientami bezpośrednimi na szczeblu ogólnopolskim, regionalnym i lokalnym

Dział planowania: planowanie kampanii reklamowych dla klientów bezpośrednich, agencji, domów mediowych

Dział projektów specjalnych (DPS): planowanie kampanii niestandardowych dla klientów bezpośrednich, agencji, domów mediowych

Dział traffic: zarządzanie powierzchnią reklamową reprezentowanych stacji

Dział digital: zarządzanie sprzedażą powierzchni reklamowej Grupy RMF w internecie (strony WWW, aplikacje mobilne); działem kieruje Adam Pachla

TOP KLIENCI

Aflofarm, Media Expert, Metro Group, Euro-Net, Lidl

KONTAKT

tel. 222 031 031
[email protected]
www.gruparmf.pl

HIT 2018

Reklama radiowa jest wciąż najważniejszym produktem Grupy RMF. Oprócz spotowej konsekwentnie rozwijamy ofertę sponsoringu audycji oraz niestandardowe akcje antenowe. A także, cały czas, ofertę digital, szczególnie biorąc pod uwagę trend wzrostowy naszych witryn internetowych. W ub.r. jako pierwszy nadawca na polskim rynku udostępniliśmy reklamodawcom możliwość zakupu czasu w modelu programatycznym. Ten sposób zlecania i zakupu kampanii dostępny jest w portalu RMFon.pl na wszystkich urządzeniach i obejmuje oba dostępne formaty audio: pre-roll (spot emitowany przed włączeniem przez słuchacza streamu) i mid-roll (spot emitowany w bloku reklamowym, w trakcie odtwarzania streamu).

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.