Wydanie: PRESS 03/2017
Rozwód z rzeczywistością
Donald Trump jest najpotężniejszym przywódcą światowym i ma 24 mln czytelników na Twitterze. Dziennikarze tylko mu zawadzają.
Poniedziałek, 6 lutego, o 6.31 rano, telewizja CNN publikuje wyniki najnowszego sondażu, z którego wynika, że ponad połowa Amerykanów sprzeciwia się wprowadzonemu kilka dni wcześniej „szlabanowi dla muzułmanów” (chodzi o dekret prezydenta Donalda Trumpa zakazujący wjazdu do USA obywatelom siedmiu krajów z rejonu Afryki Północnej i Bliskiego Wschodu, zwany „ban on Muslims”). Na odpowiedź nie trzeba długo czekać: „Każdy negatywny sondaż to fake news, jak te, które CNN, ABC, NBC publikowały w czasie wyborów” – napisał prezydent już pół godziny później na Twitterze, gdzie obserwują go ponad 24 mln ludzi. Trump jest pierwszym w historii Stanów Zjednoczonych prezydentem, który w tak bezpośredni sposób komunikuje się ze światem. I pierwszym, który toczy otwartą wojnę z mediami.
Pierwsze strzały padły już kilkanaście godzin po zaprzysiężeniu.
Leszek Krawczyk, Waszyngton
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter