Wydanie: PRESS 11/2015
Poradnik: Karol Gruszka
Interaktywne wideo.
Jako technologiczny freak nie mogę nie dostrzegać rewolucji, która trwa na Zachodzie, a lada moment dotrze do nas. Platformy służące do tworzenia interaktywnych filmów uruchomiły już BBC, „The New York Times”, „The Guardian” czy „The Wall Street Journal”.
Interaktywne filmy to miksy różnego rodzaju dodatków włożonych do okna filmu, które po kliknięciu opowiedzą nam „coś więcej” i wzbogacą opowiadaną historię. Za taki dodatek może posłużyć niemal wszystko, np. strona internetowa, inne wideo, zewnętrzne narzędzia, dźwięki. Interaktywne wideo na pierwszy rzut oka nie różni się niczym od zwykłego. Dopiero po uruchomieniu go zaczyna się magia. Wyobraźmy sobie, że tworzymy film o kryzysie uchodźców w Europie.
Dzięki interaktywnej technologii we wnętrzu naszego filmu moglibyśmy umieścić elementy, które po kliknięciu w ramach okna odtwarzanego filmu pokażą np. wykresy dotyczące uchodźców czy mapy prezentujące, skąd napływają do Europy. Dodatkowo możemy decydować o tym, kiedy i gdzie te elementy zostaną wyświetlone. Lecz to internauta ostatecznie decyduje o tym, czy zechce te elementy uruchomić.
Karol Gruszka
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter