Wydanie: PRESS 11/2015
Twitterbot w akcji
Proste aplikacje przeszukujące Internet to nowe, automatyczne źródło newsów.
Ken Schwencke, dziennikarz „Los Angeles Times”, już przeszedł pewnie do historii dziennikarstwa. Stworzony przez niego algorytm QuakeBot, który automatycznie tworzy artykuły i tweety o trzęsieniach ziemi w okolicach Los Angeles, jest chyba najbardziej popularnym przykładem na to, w jaki sposób umiejętności programowania zmieniają pracę dziennikarzy. Bo dziś twitterboty, ich zastosowanie i przyszłość są najgorętszym tematem na konferencjach poświęconych dziennikarstwu i mediom.
Bot to niewielki program komputerowy, który automatyzuje czynności wykonywane dotąd w Internecie przez człowieka. Podczas gdy my używamy Twittera przez przeglądarkę albo specjalną aplikację, twitterboty łączą się bezpośrednio z serwerami i bazami Twittera, korzystając z tzw. API (Application Programming Interface – zestaw instrukcji do komunikacji z serwerem), który pozwala obydwu programom komunikować się ze sobą. Poprzez API bot może pobierać i wysyłać tweety, wyszukiwać te, które zawierają pewne poszukiwane przez niego słowa – a zatem robić wszystkie te czynności, które wykonuje człowiek przed komputerem. Ma jednak jedną przewagę nad nami: nie męczy się i może pracować 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu.
Stanisław M. Stanuch
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter