Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 11/2015

To są filmowcy

Z dokumentalistą Jerzym Morawskim rozmawia Jacek Nizinkiewicz.

Piekielnie trudno się z Panem umówić na wywiad. Dokumentaliści są dziś tak obłożeni pracą?
Robienie serialu dla telewizji, tym bardziej dokumentalnego, którego nie nagrywamy w studiach według gotowego scenariusza, lecz sami szukamy bohaterów – to katorżnicza praca. Na tydzień kręcimy jeden odcinek blisko trzydziestominutowy.

To szybkie tempo?
Typowi dokumentaliści robią taki film dwa lata. Dla mnie i mojej żony poza pracą nie istnieje teraz właściwie nic innego. Oczywiście, jakość filmów robionych przez dwa lata jest wyższa, lecz my nagrywamy serial na bieżąco ze swoimi bohaterami.

Wraz z żoną Ireną kręci Pan właściwie telenowele. 
To jest dokument, z tym że losy bohaterów pokazywane są w odcinkach. Są śledzone przez widzów. To dokument społeczny o tym, jaka jest kondycja prostego człowieka, jak on sobie radzi. Ludzie lubią coś takiego oglądać, bo jednocześnie mierzą się ze swoim losem. I czekają, co się u naszych bohaterów wydarzy. Dużą wagę przykładamy do ich autentyczności. To ważne szczególnie dla młodych. Gdy przeglądam na Facebooku uwagi osób śledzących bohaterów serialu „Chłopaki do wzięcia”, widzę, że wśród nich jest wielu studentów. Okazuje się, że docieramy też do młodszych odbiorców.

Jacek Nizinkiewicz

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.