Netflix niezmiennie liderem  |  Agencje eventowe BGK  |  Oglądalność "The Traitors. Zdrajcy" w TVN  |  Wyniki drugiego sezonu "Zatoki szpiegów" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Serial "Aniela" w Netflixie  |  Nadawca Eski Południe bez prezesa  |  Wirtualna Polska uruchomiła serwis tematyczny  |  Zielona Interia nawiązała współpracę  |  Dyrektor finansowy w Iberionie  |  Operator kablowy Inea  |  UKE planuje przetarg  |  Potrzebna agencja do kampanii o bezpieczeństwie pracy  |  VerdeAgency i Lettly będą promować  |  OpenAI chce zmienić warunki porozumienia z Microsoftem  |  Trump zwolnił szefową Biura Praw Autorskich USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Netflix niezmiennie liderem  |  Agencje eventowe BGK  |  Oglądalność "The Traitors. Zdrajcy" w TVN  |  Wyniki drugiego sezonu "Zatoki szpiegów" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Serial "Aniela" w Netflixie  |  Nadawca Eski Południe bez prezesa  |  Wirtualna Polska uruchomiła serwis tematyczny  |  Zielona Interia nawiązała współpracę  |  Dyrektor finansowy w Iberionie  |  Operator kablowy Inea  |  UKE planuje przetarg  |  Potrzebna agencja do kampanii o bezpieczeństwie pracy  |  VerdeAgency i Lettly będą promować  |  OpenAI chce zmienić warunki porozumienia z Microsoftem  |  Trump zwolnił szefową Biura Praw Autorskich USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Netflix niezmiennie liderem  |  Agencje eventowe BGK  |  Oglądalność "The Traitors. Zdrajcy" w TVN  |  Wyniki drugiego sezonu "Zatoki szpiegów" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Serial "Aniela" w Netflixie  |  Nadawca Eski Południe bez prezesa  |  Wirtualna Polska uruchomiła serwis tematyczny  |  Zielona Interia nawiązała współpracę  |  Dyrektor finansowy w Iberionie  |  Operator kablowy Inea  |  UKE planuje przetarg  |  Potrzebna agencja do kampanii o bezpieczeństwie pracy  |  VerdeAgency i Lettly będą promować  |  OpenAI chce zmienić warunki porozumienia z Microsoftem  |  Trump zwolnił szefową Biura Praw Autorskich USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Wydanie: PRESS 09/2015

Miasto moje, a w nim film

O ulokowaniu produkcji filmu w danym mieście decydują głównie koszty i odpowiednie plenery – ale czasem także gest dobrej woli ze strony władz.

Czwarty najbardziej kasowy film w Indiach – „Kick” – kręcono w Warszawie. Choć ma renomę klasyki bollywoodzkiej i niektórzy szczycą się wręcz, że go nie widzieli, tylko w pierwszych tygodniach w indyjskich kinach film ten zobaczyło 20 mln ludzi, a potem kolejne 100 mln w telewizji. Wraz z filmem widzowie chłonęli obrazy Warszawy. Nasza stolica zarobiła na 18 dniach zdjęciowych 4 mln zł, z czego 500 tys. trafiło do instytucji miejskich – za pozwolenia, zdjęcia w Pałacu Kultury i Nauki i inne opłaty.

W jednej ze scen Salman Khan, jeden z dwóch największych gwiazdorów Indii, wyskakuje z Pałacu Kultury. – Ten film jest fantastyczną sprawą, jeśli chodzi o lokowanie marki miasta. Ma zapewnioną żywotność przez następne piętnaście lat – mówi Maciej Żemojcin, wiceprezes firmy Film Polska Production, która współpracowała z indyjskim producentem Nadiadwala Grandson Entertainment. – Jeśli za kilkanaście lat powie pani Hindusowi, że była w Warszawie, czyli tam, gdzie Salman Khan wyskoczył z tej wieży, usłyszy pani: „OK, wiem, gdzie to jest” – tłumaczy Żemojcin. Hindusi trafili do Warszawy w poszukiwaniu nowoczesnego miasta z wieżowcami. Polska walczyła o tę produkcję z irlandzkim Dublinem.

Zdaniem producenta o decyzji Hindusów zdecydowała lokacja, prywatne kontakty z polskim producentem, wieżowce, a najbardziej – niższe koszty kręcenia filmu w Polsce.

Aleksandra Ptak

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.