Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 09/2015

E-organy w zaniku

Niezależne magazyny cyfrowe nie radzą sobie na rynku.

Trzy lata temu przyszłość rysowała się w jasnych barwach: – Mam nadzieję, że za dwa lata wydawanie e-magazynów będzie już dobrym biznesem – mówił na łamach „Press” Bartłomiej Paszylk, redaktor naczelny „Grabarza Polskiego”. Ostatni jego e-magazyn poświęcony popkulturze, a zwłaszcza horrorom, ukazał się wiosną tego roku. Bartłomiej Paszylk tłumaczy, dlaczego jego projekt został pogrzebany: – Zawsze byłem niepoprawnym optymistą. Teraz przystopowaliśmy z wydawaniem czasopisma i skupiliśmy się na tworzeniu strony Grabarz.net. Początkowo zamysł był dokładnie odwrotny, chcieliśmy być przyjaźniejsi internautom niż zwykłe portale – wyjaśnia Paszylk.

Podobnie postąpili inni niezależni wydawcy, którzy trzy lata temu przekonywali na łamach „Press”, że przyszłość należy do prasy na tabletach. Ze  wszystkich opisanych przez nas wtedy czasopism w niezmienionej formie ukazuje się dziś jedynie poświęcona popkulturze „Esensja”. Jednak mimo nawiązania w 2013 roku współpracy z należącą m.in. do Agory Stopklatką jest to wciąż projekt hobbistyczny. – To dla nas praca po godzinach, po powrocie z pracy zarobkowej, po obowiązkach rodzinnych – tłumaczy Konrad Wągrowski, redaktor naczelny „Esensji”. – Dzięki współpracy ze Stopklatką nie musimy się zastanawiać co miesiąc, skąd wziąć pieniądze na utrzymanie serwisu, nie musimy dokładać z własnej kieszeni. Jest lepiej, ale bez szaleństw. Na wypłacanie honorariów i inwestycje nas nie stać.

Jakub Mejer

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.