Wydanie: PRESS 10/2014
Zawody w zarabianiu
Firmy sponsorujące sport coraz większą wagę przykładają do osiągania z tej działalności efektów sprzedażowych
Gdy James Rodríguez, kolumbijski piłkarz, strzelił gola – uznanego potem za najpiękniejszego na tegorocznym mundialu w Brazylii – Urugwajowi, marketingowcy Adidasa podskoczyli z radości. Oto kolejny ambasador marki dołączył do grupy futbolowych gwiazd, na których będą się wzorować amatorzy piłki z całego świata. Nie tylko w grze, ale też w doborze strojów i butów.
A te przygotowano specjalnie na piłkarskie mistrzostwa. W kolekcji Battle Pack znalazły się cztery modele korków w czarno-białych barwach. – Czarno-białe projekty korków powstały po to, by buty wyróżniły się w zalewie kolorów, którego można się było spodziewać na tej imprezie – mówi Piotr Szeleszczuk, brand activation manager w Adidas Poland. – Zapewniliśmy w ten sposób naszej marce dominację wizualną pozwalającą młodym konsumentom dostrzec to obuwie i zapamiętać.
Adidas się nie przeliczył w swoich rachubach: w Polsce od początku kampanii wspierającej kolekcję (koniec maja) do końca lipca br. sprzedano 75 proc. pochodzących z niej produktów.
Magdalena Rydzik, Agnieszka Olbrot
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter