Komentarze do decyzji Warner Bros. Discovery o niesprzedawaniu TVN  |  Reklamodawcy "Do Rzeczy" i "Sieci"  |  Cennik TVP na maj  |  Velvet Care nie może dokończyć przetargu  |  Oglądalność serialu "Na dobre i na złe" w TVP 2  |  Kanał Zero Extra po roku  |  Gemius wygrał przetarg w Czechach  |  Zestawienie portali z informacjami lokalnymi i regionalnymi  |  Drugi sezon "Bitwy o gości" w TVN  |  Polsat podzielił finał "Ninja vs Ninja"  |  Programy TVN Turbo z prapremierami  |  TTV jednak zachowa transmisje  |  Dyrektorka generalna Next Film  |  Sposób Mety na odstraszanie skarżących  |  Bank Pekao SA wybrał  |  BIC po przetargu  |  LoveBrands Group  |  11 ofert w przetargu KPRM  |  Koreańskie produkcje drugie na Netflixie po amerykańskich  |  Rozpoczął się proces antymonopolowy przeciw Meta Platforms  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 47 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Komentarze do decyzji Warner Bros. Discovery o niesprzedawaniu TVN  |  Reklamodawcy "Do Rzeczy" i "Sieci"  |  Cennik TVP na maj  |  Velvet Care nie może dokończyć przetargu  |  Oglądalność serialu "Na dobre i na złe" w TVP 2  |  Kanał Zero Extra po roku  |  Gemius wygrał przetarg w Czechach  |  Zestawienie portali z informacjami lokalnymi i regionalnymi  |  Drugi sezon "Bitwy o gości" w TVN  |  Polsat podzielił finał "Ninja vs Ninja"  |  Programy TVN Turbo z prapremierami  |  TTV jednak zachowa transmisje  |  Dyrektorka generalna Next Film  |  Sposób Mety na odstraszanie skarżących  |  Bank Pekao SA wybrał  |  BIC po przetargu  |  LoveBrands Group  |  11 ofert w przetargu KPRM  |  Koreańskie produkcje drugie na Netflixie po amerykańskich  |  Rozpoczął się proces antymonopolowy przeciw Meta Platforms  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 47 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Komentarze do decyzji Warner Bros. Discovery o niesprzedawaniu TVN  |  Reklamodawcy "Do Rzeczy" i "Sieci"  |  Cennik TVP na maj  |  Velvet Care nie może dokończyć przetargu  |  Oglądalność serialu "Na dobre i na złe" w TVP 2  |  Kanał Zero Extra po roku  |  Gemius wygrał przetarg w Czechach  |  Zestawienie portali z informacjami lokalnymi i regionalnymi  |  Drugi sezon "Bitwy o gości" w TVN  |  Polsat podzielił finał "Ninja vs Ninja"  |  Programy TVN Turbo z prapremierami  |  TTV jednak zachowa transmisje  |  Dyrektorka generalna Next Film  |  Sposób Mety na odstraszanie skarżących  |  Bank Pekao SA wybrał  |  BIC po przetargu  |  LoveBrands Group  |  11 ofert w przetargu KPRM  |  Koreańskie produkcje drugie na Netflixie po amerykańskich  |  Rozpoczął się proces antymonopolowy przeciw Meta Platforms  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 47 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 10/2014

Kto się boi BuzzFeed

To portal wyznaczający kierunek rozwoju nowoczesnych mediów – uważają jedni. To dowód staczania się dziennikarstwa – twierdzą drudzy

Założyliśmy BuzzFeed, bo ludzie wciąż chcą być informowani, bawieni i inspirowani, ale sposób, w jaki konsumują media, zasadniczo się zmienił” – tłumaczył latem br. podczas konferencji prasowej z okazji pozyskania kolejnej transzy kapitału twórca portalu Jonah Peretti, który był także założycielem The Huffington Post.

Po ośmiu latach istnienia portalu najbardziej opiniotwórczy dziennik „The New York Times” w raporcie poświęconym koniecznym innowacjom we własnym wydawnictwie wskazuje BuzzFeed jako jedno z największych zagrożeń dla tradycyjnych mediów działających na rynku online. Dokument napisało dziewięć osób na czele z A.G. Sulzbergerem, synem wydawcy „The New York Times” Arthura Sulzbergera Jr.

„To produkt, który początkowo nie wyglądał groźnie. Był tańszy i gorszej jakości” – czytamy w raporcie. Według analityków „NYT” sekretem sukcesu BuzzFeed była ofensywa w mediach społecznościowych, które stały się najpoważniejszym kanałem dystrybucji. Portal dał się poznać dzięki eksperymentom z różnymi formami przekazu  informacji, rozsyłając treści niemające nic wspólnego z dziennikarstwem. Tak jednak było do czasu – teraz zaczął zatrudniać ludzi z mainstreamowych mediów, którzy zajmują się obróbką informacji. Do sukcesu zbudowanego na listach ciekawych rzeczy, zdjęciach celebrytów i quizach doszła więc funkcja informacyjna – a to już tradycyjnym redakcjom próbującym walczyć też o czytelnika w sieci nie bardzo odpowiada.

Tomasz Deptuła, Nowy Jork

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.