Wydanie: PRESS 10/2014
Faq RTB
Znawcy automatycznej sprzedaży reklam w Internecie odpowiedzieli nam na najczęściej zadawane pytania o technologię real-time bidding
Jakie nowe możliwości dzięki RTB mają reklamodawcy?
Zakup powierzchni w modelu real-time bidding (aukcja powierzchni reklamowej w czasie rzeczywistym) pozwala reklamodawcy na emitowanie reklam tylko wybranym użytkownikom, którzy mają oczekiwaną cechę lub grupę cech wybranych przez klienta w ustawieniach kampanii (tzw. audience buying). Dzięki temu reklamodawca płaci tylko za emisje do potencjalnie najlepszej grupy internautów, a przy tym może modyfikować stawkę w zależności od tego, jak cenny jest dla niego konkretny użytkownik. RTB pozwala również na szczegółowe decydowanie o miejscu emisji (tzw. inventory buying). Reklamodawca sam dobiera formaty, witryny, kategorie tematyczne lub nawet definiuje urządzenia, na których chce emitować swoje reklamy.
Czym się różni ten mechanizm od tradycyjnej metody zakupu powierzchni reklamowej?
Podstawową różnicą jest automatyzacja procesu. Tradycyjny model narzuca przyjęcie stałej stawki dla hurtowo zamówionych akcji (odsłon, kliknięć), tymczasem model RTB zakłada każdorazową licytację pojedynczych odsłon (co pozwala reklamodawcy na ciągłe dostosowywanie wysokości stawki do jakości kupowanego ruchu). W przypadku RTB każdej pojedynczej odsłonie reklamy w Internecie towarzyszy błyskawiczna analiza użytkownika, a co za tym idzie – za każdym razem przeliczana jest decyzja, czy algorytm pozwala wyświetlić odsłonę danemu internaucie czy nie.
Na czym polega system aukcyjny?
Piotr Zieliński
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter