Wydanie: PRESS 06/2014
Ekranożercy
Tradycyjne media elektroniczne wiedzą, że walkę o młodego widza trzeba rozegrać w Internecie
Kłótnia w 4. odcinku »Warsaw Shore« – zobacz fragment! Guys, a Wy po czyjej stronie stoicie? Mała ma rację, stając murem za Eweliną?” – zapytano ponad milion facebookowych fanów oficjalnego profilu MTV Polska tuż po emisji odcinka reality show. Post błyskawicznie zyskał ponad 700 polubień i zainicjował żywą dyskusję miłośników programu.
– W ten sposób zachęcamy do interakcji zarówno przed programem, jak i podczas niego – mówi Beata Węgrzyn, menedżer ds. Internetu i social media w Viacom International Media Networks. – Ma to zaciekawić widza nadchodzącym odcinkiem, a podczas niego podgrzewać dialog. Wykorzystujemy to, że młody widz używa często jednocześnie kilku mediów i staramy się ułożyć wszystko tak, by Internet wspierał wizję i odwrotnie – tłumaczy.
Angażowanie widza w interakcję to sposób, z którego korzystają wszystkie stacje telewizyjne i radiowe adresowane do młodego odbiorcy. Dlatego każda z nich, także każda flagowa produkcja, a czasami również jej bohaterowie mają swoje profile w mediach społecznościowych. Niektóre gromadzą nawet milion odbiorców, jak te Radia Eska (1,5 mln) czy MTV Polska (1 mln). – To społeczności, z którymi nadawcy prowadzą nieustanny dialog – podkreśla Wojciech Kowalczyk, dyrektor marketingu brokera reklamowego Atmedia.
– Komunikacja z widzami w mediach społecznościowych ma przede wszystkim na celu budowę świadomości marek mediów i ich programów oraz pozyskiwanie lojalności odbiorców – tłumaczy Daniel Reszka, wiceprezes ds. programowych i kontentu kanałów z grupy Comedy & Entertainment VIMN Polska.
Daria Różańska
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter