Wydanie: PRESS 06/2014
Zarobić na youtuberze
W Polsce rywalizacja o youtuberów rozgrywa się głównie między firmą założoną przez jednego z nich a Agorą SA. Cel: zarobić na rosnącym medium, którym jest YouTube
Kiedy na początku maja br. zaczęły się egzaminy maturalne, Adam Drzewicki, twórca internetowego programu MaturaToBzdura.TV udowadniającego bezsens matur, jednego dnia odwiedził pięć redakcji Agory: Rock Radio, Tok FM, „Gazetę Wyborczą” oraz serwisy Edulandia.pl i Deser.pl. Postarała się o to należąca również do tego wydawcy sieć reprezentująca twórców działających w serwisie YouTube.com – Agora Internet Artists. MaturaToBzdura.TV jest bowiem jednym z ponad 350 kanałów, które obsługuje AIA, mająca kilkuosobowy zespół. Agora pracuje dla nich już od prawie czterech lat (pod marką AIA od sierpnia 2013 roku).
Z Agorą konkurują mniejsze firmy, w tym zrzeszająca 40 kanałów LifeTube założona jesienią 2013 roku przez jednego z nich Radosława Kotarskiego (twórca popularnych Polimatów) oraz Barbarę Sołtysińską (wcześniej prezes agencji social media Livebrand PR Communications). Łącznie w tej sieci pracuje 17 osób. Obecnie LifeTube tworzy kolejną sieć: LifeTube Selection Network.
Polskich twórców reprezentują też działające w Polsce zagraniczne firmy, m.in. niemieckie Mediakraft i Divimove oraz Iricom.
Maciej Kozielski
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter