Harris i Trump walczą o czas antenowy  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Harris i Trump walczą o czas antenowy  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Harris i Trump walczą o czas antenowy  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Wydanie: PRESS 06/2014

Storify: Opowiedz czyjąś historię

Jak połączyć w jednym miejscu treści publikowane na Facebooku, Twitterze, YouTube i stworzyć własną opowieść, by przyciągnąć czytelników na swoją stronę

Około pierwszej w nocy 15 listopada 2011 roku nowojorska policja rozpoczęła usuwanie demonstrantów Occupy Wall Street z parku Zuccotti w Nowym Jorku.

Policja nakazała reporterom opuścić blokowany obszar, a tych, którzy się temu sprzeciwiali, aresztowano. W sumie w areszcie wylądowało ośmiu dziennikarzy, w tym reporterzy AP i NPR. Zarówno czas akcji, jak i utrudnianie pracy dziennikarzom wskazywały, że władzom wyraźnie zależało na tym, by zminimalizować medialne odgłosy interwencji policji.

Nie wzięto jednak pod uwagę, że dziennikarze z głównych amerykańskich mediów połączą siły i wykorzystają jako narzędzie stronę Storify.

Dotychczasowa praktyka dziennikarska była zawsze podobna. Reporter robił newsa z wydarzenia, a potem dodawał własne zdjęcia lub jego redaktor kupował zdjęcie agencyjne. Feralnej nocy dziennikarze zostali odcięci od uczestników wydarzeń, ale protestujący z OWS (popularny skrót od Occupy Wall Street) byli młodymi ludźmi, dobrze obeznanymi z technologiami i posiadający smartfony. I nie zawahali się ich użyć.

W serwisach społecznościowych pojawiło się więc mnóstwo relacji w postaci tweetów, zdjęć i filmików. Wydarzenie komentowali też internauci. Dlatego rano 15 listopada 2011 roku na internetowych stronach „The Washington Post” pojawiła się relacja z wydarzenia, której sporym elementem był zagnieżdżony materiał z serwisu Storify. – Kiedy zostałem aresztowany, wsadzono mnie do policyjnego vana razem z nowojorskim radnym i fotoreporterem AFP – relacjonował na Twitterze jeden z dziennikarzy. Dziennikarze „The Washington Post” zebrali w dokumencie Storify tę i inne relacje i umieścili je pod swoim krótkim tekstem.

Stanisław M. Stanuch

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.