Wydanie: PRESS 02/2003
Sprostać menedżerom
Jeden z menedżerów twierdził, że regularnie czyta... "Tygodnik Ekonomiczny", który się nigdy nie ukazał.
Grzegorz Korytowski, zastępca dyrektora ds. socjalnych i współpracy zewnętrznej w PKN Orlen SA, znajduje codziennie na biurku raport prasowy - wybór tekstów dotyczących biznesu, gospodarki i sektora paliwowego. Pochodzą one z gazet codziennych, serwisów informacyjnych i aktualnych magazynów. Dopiero po przejrzeniu tego dossier sięga po gazety.
W ten sposób z zawartością prasy zapoznaje się wielu menedżerów. Otrzymują gotowe zestawienia artykułów lub ich streszczenia - e-mailem albo w postaci wycinków prasowych. Dodatkowych informacji szukają w Internecie.
Rozmawialiśmy z kilkunastoma menedżerami średniego i wyższego szczebla, m.in. z banków, firm telefonii komórkowej, przedsiębiorstw z sektora FMCG. Wielu przyznało, że przeglądając wycinki prasowe, często nie zwraca uwagi, z których tytułów one pochodzą. To niewesoła nowina dla wydawców. Z drugiej strony jest to dla nich wyzwanie, bo z przeprowadzanych przez instytut SMG/KRC badań czytelnictwa PRO wynika, że kadra zarządzająca dość często sięga po prasę. 97 proc. ankietowanych menedżerów deklaruje, że przynajmniej raz w tygodniu czyta jedno wydanie wybranego dziennika. Po dzienniki ogólnopolskie sięga ponad 90 proc. z nich, po gazety lokalne - nieco ponad połowa. Badania te, robione na zlecenie "Rzeczpospolitej", mają sprawdzić czytelnictwo wśród osób z kadry zarządzającej średniego i wyższego szczebla (prezesi, wiceprezesi, osoby odpowiedzialne za sprawy prawne i finansowe itp.). Od 2000 roku badanie PRO przeprowadzono cztery razy, z czego dwa razy w ubiegłym roku.
Beata Goczał
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter