Dyrektorka rozstaje się z Canal+  |  Jak sprawdza się nowa formuła "Przeglądu Sportowego"?  |  Grupa ZPR Media zlikwidowała trzy stacje  |  Rossmann po kilku miesiącach rezygnuje  |  TVP 1 utrzyma emisję "Komisarza Alexa"  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  TVP 3 wiosną z nowymi pasmami emisji magazynów reporterskich  |  Serial TV 4 "Na ratunek 112"  |  Przejście z Telepolis.pl do redakcji Chip.pl i Focus.pl  |  PKP PLK poszukuje agencji  |  Answear.com rozpoczyna współpracę  |  Bioderma dołącza  |  Business director w Value Media  |  Wiceprezes zarządu OTCF SA  |  Paramount kończy spór z Nielsenem i zawiera nową umowę  |  Fox Corp. pracuje na wszystkich cylindrach, 373 mln dol. zysku w jeden kwartał  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dyrektorka rozstaje się z Canal+  |  Jak sprawdza się nowa formuła "Przeglądu Sportowego"?  |  Grupa ZPR Media zlikwidowała trzy stacje  |  Rossmann po kilku miesiącach rezygnuje  |  TVP 1 utrzyma emisję "Komisarza Alexa"  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  TVP 3 wiosną z nowymi pasmami emisji magazynów reporterskich  |  Serial TV 4 "Na ratunek 112"  |  Przejście z Telepolis.pl do redakcji Chip.pl i Focus.pl  |  PKP PLK poszukuje agencji  |  Answear.com rozpoczyna współpracę  |  Bioderma dołącza  |  Business director w Value Media  |  Wiceprezes zarządu OTCF SA  |  Paramount kończy spór z Nielsenem i zawiera nową umowę  |  Fox Corp. pracuje na wszystkich cylindrach, 373 mln dol. zysku w jeden kwartał  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dyrektorka rozstaje się z Canal+  |  Jak sprawdza się nowa formuła "Przeglądu Sportowego"?  |  Grupa ZPR Media zlikwidowała trzy stacje  |  Rossmann po kilku miesiącach rezygnuje  |  TVP 1 utrzyma emisję "Komisarza Alexa"  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  TVP 3 wiosną z nowymi pasmami emisji magazynów reporterskich  |  Serial TV 4 "Na ratunek 112"  |  Przejście z Telepolis.pl do redakcji Chip.pl i Focus.pl  |  PKP PLK poszukuje agencji  |  Answear.com rozpoczyna współpracę  |  Bioderma dołącza  |  Business director w Value Media  |  Wiceprezes zarządu OTCF SA  |  Paramount kończy spór z Nielsenem i zawiera nową umowę  |  Fox Corp. pracuje na wszystkich cylindrach, 373 mln dol. zysku w jeden kwartał  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 02/2003

Wespół w zespół

W Niemczech co czwarty dziennikarz jest wolnym strzelcem. Hitem są wspólne biura dziennikarskie.

Hildegard, Susanne i Michael poznali się jeszcze na studiach dziennikarskich. Tylko Susanne miała etat w redakcji, na który jednak po urodzeniu dziecka nie chciała wrócić. Pozostała dwójka od zawsze uprawiała wolne dziennikarstwo. W 1986 roku postanowili założyć biuro dziennikarskie. Wynajęli kilkupokojowy lokal w centrum Kolonii i wstawili do niego własne biurka i komputery.

Obecnie Punkt um zrzesza sześć osób, z których większość pracuje dla oddalonej o kilkadziesiąt metrów regionalnej stacji radiowej WDR. Susanne Wankell pisze dla prasy, Hildegard Kriwet i Thomas Liesen kręcą dla telewizji, a Anne Winterling jest autorką przewodnika turystycznego. Ktoś specjalizuje się w mediach, ktoś inny zajmuje się nauką, tematyką zdrowotną czy ochroną środowiska.- Nie konkurujemy ze sobą, ale się uzupełniamy - mówi Andreas Lange. - Rzadkie spory dotyczą raczej wyposażenia technicznego naszego biura.

W harmonijnej współpracy pomagają im poniedziałkowe konferencje, w czasie których omawiają najbliższe plany. Wymieniają informacje, numery telefonów. Większość z nich nie zamieniłaby się z kolegami na etatach. - Nam jest łatwiej skoordynować pracę z życiem rodzinnym i podejmować tematy, które nas interesują - podkreślają. Najtrudniej mają dziennikarze piszący. Poczucie względnego bezpieczeństwa daje im dopiero długoletnia współpraca z jedną redakcją. Znacznie łatwiej jest radiowcom. -ĘOd kiedy pracuję w biurze, zwiększyły się też moje zarobki. Mam więcej kontaktów i oferuję moje tematy różnym redakcjom. Nie sądzę, żeby koledzy na etatach w radiu zarabiali więcej - mówi Andreas Lange. Podkreśla, że nie wyobraża sobie pracy w atmosferze takiej konkurencji, jaką obserwuje w redakcjach, z którymi współpracuje.

Katarzyna Domagała

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.