Dyrektorka rozstaje się z Canal+  |  Jak sprawdza się nowa formuła "Przeglądu Sportowego"?  |  Grupa ZPR Media zlikwidowała trzy stacje  |  Rossmann po kilku miesiącach rezygnuje  |  TVP 1 utrzyma emisję "Komisarza Alexa"  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  TVP 3 wiosną z nowymi pasmami emisji magazynów reporterskich  |  Serial TV 4 "Na ratunek 112"  |  Przejście z Telepolis.pl do redakcji Chip.pl i Focus.pl  |  PKP PLK poszukuje agencji  |  Answear.com rozpoczyna współpracę  |  Bioderma dołącza  |  Business director w Value Media  |  Wiceprezes zarządu OTCF SA  |  Paramount kończy spór z Nielsenem i zawiera nową umowę  |  Fox Corp. pracuje na wszystkich cylindrach, 373 mln dol. zysku w jeden kwartał  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dyrektorka rozstaje się z Canal+  |  Jak sprawdza się nowa formuła "Przeglądu Sportowego"?  |  Grupa ZPR Media zlikwidowała trzy stacje  |  Rossmann po kilku miesiącach rezygnuje  |  TVP 1 utrzyma emisję "Komisarza Alexa"  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  TVP 3 wiosną z nowymi pasmami emisji magazynów reporterskich  |  Serial TV 4 "Na ratunek 112"  |  Przejście z Telepolis.pl do redakcji Chip.pl i Focus.pl  |  PKP PLK poszukuje agencji  |  Answear.com rozpoczyna współpracę  |  Bioderma dołącza  |  Business director w Value Media  |  Wiceprezes zarządu OTCF SA  |  Paramount kończy spór z Nielsenem i zawiera nową umowę  |  Fox Corp. pracuje na wszystkich cylindrach, 373 mln dol. zysku w jeden kwartał  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dyrektorka rozstaje się z Canal+  |  Jak sprawdza się nowa formuła "Przeglądu Sportowego"?  |  Grupa ZPR Media zlikwidowała trzy stacje  |  Rossmann po kilku miesiącach rezygnuje  |  TVP 1 utrzyma emisję "Komisarza Alexa"  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  TVP 3 wiosną z nowymi pasmami emisji magazynów reporterskich  |  Serial TV 4 "Na ratunek 112"  |  Przejście z Telepolis.pl do redakcji Chip.pl i Focus.pl  |  PKP PLK poszukuje agencji  |  Answear.com rozpoczyna współpracę  |  Bioderma dołącza  |  Business director w Value Media  |  Wiceprezes zarządu OTCF SA  |  Paramount kończy spór z Nielsenem i zawiera nową umowę  |  Fox Corp. pracuje na wszystkich cylindrach, 373 mln dol. zysku w jeden kwartał  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 02/2003

W fazie treningu

Polskie firmy często nie potrafią wykorzystać sponsoringu do osiągnięcia celów marketingowych.

Przedstawiciele agencji sponsoringu sportowego przekonują, że firmy powinny stawiać na tę formę promocji. Zwłaszcza teraz - w czasie stagnacji na rynku, gdy poszukuje się efektywnych i tańszych od tradycyjnej reklamy sposobów promocji. - Sport jest największym zjawiskiem kultury masowej, co czyni go bardzo atrakcyjnym dla reklamodawców - mówi Tomasz Cieślik, sales manager z firmy Sportfive. 

Inaczej niż w reklamie kluczem do sukcesu w działaniach sponsoringowych jest umiejętne wykorzystanie emocji kibiców śledzących sportową rywalizację. Łatwiej wyzwolić pozytywne skojarzenia firmie, która umożliwia oglądanie w telewizji popularnego sportowca, niż takiej, której reklama przerywa oglądanie ulubionego serialu. - Według CBOS-u 62 procent Polaków reklamy zniechęcają do zakupów. Jednocześnie 30 procent deklaruje, że chętniej kupuje produkty firm sponsorujących sport - mówi Jacek Kazimierski, prezes zarządu Elite Cafe.

Nie znaczy to jednak, że należy się ograniczać wyłącznie do sponsoringu. - Jest on częścią tzw. marketing-miksu i nie jest w stanie zastąpić tradycyjnej reklamy. Może stanowić ważny wyróżnik, nadający kampanii charakter - mówi prezes agencji Move! Janusz Szydłowski.

W ostatnim czasie działania sponsorskie na dużą skalę podjęła Netia. Inspiracją dla niej były sukcesy promocyjne, które przed dwoma laty odnieśli sponsorzy katamaranu Warta-Polpharma, biorącego udział w zawodach żeglarskich The Race 2000. Netia zaangażowała się w zimową wyprawę na K2. - Szukaliśmy wyjątkowego przedsięwzięcia, które miałoby także wymiar medialny. Działania zespołowe i sport wyczynowy to wartości, z którymi chcielibyśmy być kojarzeni - mówi kierownik ds. komunikacji Netii Jacek Trujnara. W planowaniu strategii akcji zadbano o nagłośnienie jej w mediach. Netia zdecydowała się na sponsoring akcji K2 również z powodu patronatu portalu Onet.pl i "Rzeczpospolitej" oraz wysłania ekipy przez TVP.

Wojciech Pysiewicz

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.