Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 12/2013

Niczyj chaos

Przestrzeń miejską zaśmieca nielegalna i nieprofesjonalna reklama, z którą branża outdoorowa nie chce mieć nic wspólnego

Reklam w naszym otoczeniu jest za dużo i władze powinny nad tym zapanować – taki wniosek płynie z badania TNS Polska „Reklama w przestrzeni publicznej”, zrealizowanego latem br. We wrześniu raport ten w formie muralu wymalowano nawet na ścianie budynku na warszawskim Powiślu. Przez ponad miesiąc miał przypominać przechodniom, jak bardzo przeszkadza nam wizualny bałagan w naszym otoczeniu. Może nie wszystkim, ale większości: 72 proc. spośród 1 tys. badanych uznało, że liczba reklam w przestrzeni publicznej powinna zostać ograniczona. Jeszcze więcej (77 proc.) stwierdziło, że to miasto powinno zatwierdzać lokalizację i rozmiar wszystkich nośników zewnętrznych.

Jednocześnie jednak autorzy badania stwierdzają w podsumowującym je raporcie, że „ocena reklamy zewnętrznej nie jest zupełnie jednoznaczna”. Wprawdzie 68 proc. badanych wskazało, że przydrożne billboardy rozpraszają kierowców, lecz jednocześnie 73 proc. oceniło, że reklama zewnętrzna może „ciekawie urozmaicać przestrzeń”, a 46 proc. uznało nawet, że dzięki niej ulice miast i wsi są ładniejsze. I chociaż respondenci przyznali, że większość reklam widocznych w Polsce jest nieciekawa i na niskim poziomie (68 proc.), to 77 proc. zgodziłoby się powiesić jedną z nich na swoim budynku za opłatą.

– Postrzeganie reklamy zewnętrznej w Polsce nie jest złe, choć z pozoru mogłoby się tak wydawać – mówi Marek Kuzaka, prezes AMS SA. – Zgodnie z badaniami, które są w posiadaniu IGRZ (Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej – przyp. red.), bardziej denerwują nas reklamy w telewizji albo w Internecie – dodaje Kuzaka.

Magdalena Rydzik

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.