Wydanie: PRESS 12/2013
Ranking magazynów bezpłatnych
Oceniamy 11 polskich pism klubowych
Liczba magazynów bezpłatnych rozdawanych w klubach, kawiarniach i restauracjach rośnie. Postanowiliśmy sprawdzić ich poziom wydawniczy i zawartość merytoryczną. Chodziło nam o tytuły skierowane do mieszkańców dużych miast, którzy prowadzą aktywne życie – czyli bywalców klubów, lecz także osób korzystających z ofert instytucji kulturalnych: publicznych i prywatnych. W wyniku czytelniczej sondy i konsultacji z wydawcami wybraliśmy pisma istniejące na rynku od dłuższego czasu, dobrze znane mieszkańcom danych miast, polecane sobie nawzajem. Nie są to tylko informatory w rodzaju „co, gdzie, kiedy”, lecz pisma poruszające też tematy lifestylowe, kulinarne, designu i mody.
Poniższe 11 tytułów ukazuje się w różnych miastach, lecz łączy je to, że wychodzą regularnie, mają swoje redakcje i publikują autorskie teksty. Jurorzy oceniali je pod względem sześciu kryteriów, w każdym przyznając od 0 do 10 pkt; tytuł mógł zdobyć więc maksymalnie 180 pkt. Przedstawiamy wyniki i opinie jurorów na temat ocenianych pism. Wniosek nie jest zaskakujący, ale optymistyczny: jeśli nie ma pomysłu redakcyjnego i dobrego grafika, nawet największe pieniądze wydawcy nie pomogą.
Kryteria oceny
1/ Tematyka i kompozycja – czyli czy pismo jest ciekawe, czy oferta i układ treści pasują do jego charakteru i grupy docelowej
2/ Poziom merytoryczny publikowanych tekstów
3/ Styl, redagowanie tekstów
4/ Strona graficzna – makieta, ilustracje, zdjęcia
5/ Potencjał reklamowy – czy magazyn jest dobrym nośnikiem reklamowym, czy reklama w nim jest prestiżowa i dostosowana do grupy odbiorców
6/ Prestiż tytułu – czy pismo jest warte czytania, czy buduje jakąś społeczność
Jury
Zuzanna Ziomecka, była redaktor naczelna „Przekroju”
Olga Łebkowska, dyrektor kreatywna „Malemena”
Piotr Kędzierski, Radio Roxy FM
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter