Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 12/2013

Ranking magazynów bezpłatnych

Oceniamy 11 polskich pism klubowych

Liczba magazynów bezpłatnych rozdawanych w klubach, kawiarniach i restauracjach rośnie. Postanowiliśmy sprawdzić ich poziom wydawniczy i zawartość merytoryczną. Chodziło nam o tytuły skierowane do mieszkańców dużych miast, którzy prowadzą aktywne życie – czyli bywalców klubów, lecz także osób korzystających z ofert instytucji kulturalnych: publicznych i prywatnych. W wyniku czytelniczej sondy i konsultacji z wydawcami wybraliśmy pisma istniejące na rynku od dłuższego czasu, dobrze znane mieszkańcom danych miast, polecane sobie nawzajem. Nie są to tylko informatory w rodzaju „co, gdzie, kiedy”, lecz pisma poruszające też tematy lifestylowe, kulinarne, designu i mody.

Poniższe 11 tytułów ukazuje się w różnych miastach, lecz łączy je to, że wychodzą regularnie, mają swoje redakcje i publikują autorskie teksty. Jurorzy oceniali je pod względem sześciu kryteriów, w każdym przyznając od 0 do 10 pkt; tytuł mógł zdobyć więc maksymalnie 180 pkt. Przedstawiamy wyniki i opinie jurorów na temat ocenianych pism. Wniosek nie jest zaskakujący, ale optymistyczny: jeśli nie ma pomysłu redakcyjnego i dobrego grafika, nawet największe pieniądze wydawcy nie pomogą.

Kryteria oceny
1/ Tematyka i kompozycja – czyli czy pismo jest ciekawe, czy oferta i układ treści pasują do jego charakteru i grupy docelowej
2/ Poziom merytoryczny publikowanych tekstów
3/ Styl, redagowanie tekstów
4/ Strona graficzna – makieta, ilustracje, zdjęcia
5/ Potencjał reklamowy – czy magazyn jest dobrym nośnikiem reklamowym, czy reklama w nim jest prestiżowa i dostosowana do grupy odbiorców
6/ Prestiż tytułu – czy pismo jest warte czytania, czy buduje jakąś społeczność

Jury

Zuzanna Ziomecka
, była redaktor naczelna „Przekroju”
Olga Łebkowska, dyrektor kreatywna „Malemena”
Piotr Kędzierski, Radio Roxy FM

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.