Wydanie: PRESS 12/2013
Multidzienniki
Wydawcy dzienników burzą mentalny mur w głowach swoich dziennikarzy, który każe im oddzielać pracę dla druku i Internetu
Z podwyższenia w newsroomie łódzkiego „Expressu Ilustrowanego” widać całą redakcję. Dziennikarze mają też kontakt wzrokowy z tym, który na nich stamtąd patrzy. Kilka lat temu siedział tam redaktor odpowiadający za wydanie drukowane dziennika, dziś – zastępca redaktora naczelnego ds. Internetu Tomasz Jabłoński. – Ma bezpośredni kontakt z wszystkimi w redakcji. Gdy tylko trzeba szybko podać jakąś informację na stronie internetowej, może się skontaktować z reporterami pracującymi w terenie – tłumaczy Marcin Kowalczyk, redaktor naczelny dziennika.
W redakcjach innych gazet codziennych też już nastąpiła zamiana miejsc: redaktorzy odpowiedzialni za serwisy internetowe przesiedli się z biurek w kątach newsroomów na ich środek. – Zakazałem mówienia, że ktoś pracuje w „Gazecie Wyborczej”, a ktoś inny w serwisie Wyborcza.pl. Wszyscy jesteśmy „Gazetą Wyborczą” – informuje Roman Imielski, sekretarz redakcji „GW”.
Ta nowa rzeczywistość wymaga zmian w organizacji pracy i przyzwyczajeniach dziennikarzy.
Mariusz Kowalczyk
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter