Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" wracamy na Państwa skrzynki w poniedziałek  |  Masz już "Presserwis"? To codzienny newsletter, który dostaniesz rano na swoją skrzynkę pocztową  |  Publikujemy tam kilkadziesiąt mniejszych i większych materiałów o mediach i reklamie – newsów, analiz, opinii  |  To tematy, o których potem mówią inni  |  Możesz zamówić "Presserwis" – kliknij tutaj  | 

Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" wracamy na Państwa skrzynki w poniedziałek  |  Masz już "Presserwis"? To codzienny newsletter, który dostaniesz rano na swoją skrzynkę pocztową  |  Publikujemy tam kilkadziesiąt mniejszych i większych materiałów o mediach i reklamie – newsów, analiz, opinii  |  To tematy, o których potem mówią inni  |  Możesz zamówić "Presserwis" – kliknij tutaj  | 

Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" wracamy na Państwa skrzynki w poniedziałek  |  Masz już "Presserwis"? To codzienny newsletter, który dostaniesz rano na swoją skrzynkę pocztową  |  Publikujemy tam kilkadziesiąt mniejszych i większych materiałów o mediach i reklamie – newsów, analiz, opinii  |  To tematy, o których potem mówią inni  |  Możesz zamówić "Presserwis" – kliknij tutaj  | 

Wydanie: PRESS 12/2013

Multidzienniki

Wydawcy dzienników burzą mentalny mur w głowach swoich dziennikarzy, który każe im oddzielać pracę dla druku i Internetu

Z podwyższenia w newsroomie łódzkiego „Expressu Ilustrowanego” widać całą redakcję. Dziennikarze mają też kontakt wzrokowy z tym, który na nich stamtąd patrzy. Kilka lat temu siedział tam redaktor odpowiadający za wydanie drukowane dziennika, dziś – zastępca redaktora naczelnego ds. Internetu Tomasz Jabłoński. – Ma bezpośredni kontakt z wszystkimi w redakcji. Gdy tylko trzeba szybko podać jakąś informację na stronie internetowej, może się skontaktować z reporterami pracującymi w terenie – tłumaczy Marcin Kowalczyk, redaktor naczelny dziennika.

W redakcjach innych gazet codziennych też już nastąpiła zamiana miejsc: redaktorzy odpowiedzialni za serwisy internetowe przesiedli się z biurek w kątach newsroomów na ich środek.  – Zakazałem mówienia, że ktoś pracuje w „Gazecie Wyborczej”, a ktoś inny w serwisie Wyborcza.pl. Wszyscy jesteśmy „Gazetą Wyborczą” – informuje Roman Imielski, sekretarz redakcji „GW”.

Ta nowa rzeczywistość wymaga zmian w organizacji pracy i przyzwyczajeniach dziennikarzy.

Mariusz Kowalczyk

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.