Koszty nabycia przez Orange Polska sześciu lokalnych operatorów kablowych  |  Kanał ViDoc TV po opuszczeniu MUX 8  |  Dyrektor cyberbezpieczeństwa i architektury systemów w RAS Polska  |  Przewodniczący rady nadzorczej MOC TV  |  Oglądalność "Mistrzowskich pojedynków. Eternal Glory" w TVN  |  Kanał muzyczny RMF Genzie  |  Kompania Piwowarska wybiera agencję  |  Lidl szuka  |  Komunikacja Adidasa w Europie Wschodniej  |  Senior consultant w Stars  |  Trzy agencje w przetargu  |  ProSiebenSat.1 zwolni 500 osób  |  Rumble zablokowany w Brazylii decyzją Sądu Najwyższego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Koszty nabycia przez Orange Polska sześciu lokalnych operatorów kablowych  |  Kanał ViDoc TV po opuszczeniu MUX 8  |  Dyrektor cyberbezpieczeństwa i architektury systemów w RAS Polska  |  Przewodniczący rady nadzorczej MOC TV  |  Oglądalność "Mistrzowskich pojedynków. Eternal Glory" w TVN  |  Kanał muzyczny RMF Genzie  |  Kompania Piwowarska wybiera agencję  |  Lidl szuka  |  Komunikacja Adidasa w Europie Wschodniej  |  Senior consultant w Stars  |  Trzy agencje w przetargu  |  ProSiebenSat.1 zwolni 500 osób  |  Rumble zablokowany w Brazylii decyzją Sądu Najwyższego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Koszty nabycia przez Orange Polska sześciu lokalnych operatorów kablowych  |  Kanał ViDoc TV po opuszczeniu MUX 8  |  Dyrektor cyberbezpieczeństwa i architektury systemów w RAS Polska  |  Przewodniczący rady nadzorczej MOC TV  |  Oglądalność "Mistrzowskich pojedynków. Eternal Glory" w TVN  |  Kanał muzyczny RMF Genzie  |  Kompania Piwowarska wybiera agencję  |  Lidl szuka  |  Komunikacja Adidasa w Europie Wschodniej  |  Senior consultant w Stars  |  Trzy agencje w przetargu  |  ProSiebenSat.1 zwolni 500 osób  |  Rumble zablokowany w Brazylii decyzją Sądu Najwyższego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 06/2013

Nie wszystkie prawa zastrzeżone

Prawa autorskie w reklamie to teren grząski i niepewny. Ale do procesów dochodzi rzadko. Dlaczego?

Prześledźmy drogę do powstania reklamy: przychodzi zaproszenie do przetargu.

Po wyrażeniu przez agencję gotowości do udziału otrzymuje ona dokument, tzw. brief, w którym zawarte są potrzeby i oczekiwania klienta, a także konkretne zadania. Brief w agencyjnych trybach przechodzi przez wiele rąk, zanim zamieni się w kampanię reklamową.

Najpierw trafia do działu obsługi klienta, który nadaje mu odpowiednią formę przystosowaną do potrzeb pracy działu kreacji. Pracują nad nim stratedzy, którzy się zastanawiają, jak dany marketingowy problem klienta rozwiązać. Często posiłkują się analizami, które na ich zlecenie realizowane są przez firmy badawcze. Na tym etapie formułowane są tzw. insighty, czyli spostrzeżenia na temat produktu czy usługi, które mogą być przydatne przy tworzeniu konkretnej reklamowej treści. Kiedy wyznaczony jest już kierunek, w którym dalsza praca agencji ma zmierzać, do pracy przystępuje kreacja: sztab art directorów i copywriterów, którzy wskazówkom analitycznym i strategicznym nadają konkretny kształt. Na tym etapie dochodzi do uzgodnień z działami interaktywnymi, by jedna myśl spajała realizację w Internecie i mediach tradycyjnych. Charakter komunikacji w Internecie jest wypadkową technologii, więc już na etapie projektowania do pracy włączają się programiści, web deweloperzy, architekci informacji itp.

W końcu do głosu dochodzą spece od planowania mediów – bez ich wiedzy i doświadczenia plannerów mediowych nawet najlepszy pomysł mógłby nie trafić do odbiorców.

Agata Małkowska-Szozda

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.