Wydanie: PRESS 06/2013
Zakład z Polską
„Polityka Insight” chce być projektem postmedialnym – nowym modelem zarabiania pieniędzy przez wydawcę prasowego
Wydzielony fragment trzeciego piętra w należącym do wydawnictwa Polityka budynku na warszawskiej Ochocie to w oficjalnej nomenklaturze siedziba centrum analitycznego. Nazwy stanowisk pracujących tu osób sugerują, że mamy do czynienia z ośrodkiem badawczym. 20-osobowym zespołem starszych analityków, analityków i stażystów kierują dyrektor zarządzający i zastępca. Wszyscy siedzą w newsroomie i tylko dyrektor pracuje w przeszklonym pomieszczeniu, które w tradycyjnych redakcjach zajmują naczelni lub kierownicy działów.
Dyrektorem zarządzającym jest Wawrzyniec Smoczyński, jednocześnie kierownik działu zagranicznego „Polityki”, autor publikacji o polityce państw europejskich i makroekonomii, laureat licznych nagród, m.in. im. Andrzeja Woyciechowskiego i Grand Press. Jego zastępca to Łukasz Lipiński, redaktor z 15-letnim doświadczeniem w „Gazecie Wyborczej”. Podległy im zespół od końca kwietnia produkuje „Politykę Insight”– płatny serwis internetowy dla wybranych klientów.
Jerzy Baczyński, prezes Polityki i redaktor naczelny tygodnika: – O „Polityce Insight” nie myślimy jako o nowej redakcji. To projekt postmedialny, który wyprzedza czas.
Jan Fusiecki
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter