Wydanie: PRESS 03/2013
Podzielony outdoor
Reklama zewnętrzna wreszcie będzie badana. Ta informacja jednak więcej firm z branży martwi, niż cieszy
Rynek reklamy zewnętrznej (out of home – OOH) to segment, którego przychody w ub.r. wyniosły ponad 83 mln zł, ale wciąż brakuje mu jednolitych badań widowni, analogicznych do tych, którymi dysponują inne sektory reklamy. W połowie stycznia br. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ogłosił, że zgadza się na powstanie spółki joint venture, którą założą trzy największe działające na rynku podmioty: AMS SA, Ströer Polska i Clear Channel Poland. Spółka ta zajmie się realizacją badań reklamy zewnętrznej metodą Postar.
Metoda ta opiera się na algorytmie, który na podstawie badań lokalizacji reklamy, natężenia ruchu i czasu ekspozycji pozwala określić, ile osób (w wieku 15–75 lat) zobaczyło dany plakat lub billboard. Podaje oczywiście dane przybliżone, ale pozwala oszacować wiek, płeć i wykształcenie respondentów przemieszczających się w okolicy nośników.
Metoda Postar powstała na początku lat 90. XX wieku w Wielkiej Brytanii. Miała dostarczać reklamującym się klientom wskaźników porównywalnych z innymi mediami, szczególnie z telewizją.
Beata Goczał
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter