Wydanie: PRESS 03/2013
Samotni w Seattle
Redakcja dziennika w Seattle rozumie, że jeżeli gazeta ma się sprzedawać, musi oferować wysokiej jakości dziennikarstwo
W Seattle nie widać kryzysu. To miasto kilku wielkich firm, m.in. Boeinga, Microsoftu i Amazonu, które świetnie prosperują. Boeing nie może dziś nadążyć z zamówieniami, Microsoft wciąż jest jednym z liderów high-tech na świecie, a Amazon to największy sklep internetowy w Ameryce. Oprócz tego swoje centrale w Seattle ma wiele amerykańskich spółek. – To sprawia, że miasto położone w samym rogu kontynentalnych Stanów Zjednoczonych nie odczuło tak mocno wielkiej recesji – mówi Rami Grunbaum, zastępca kierownika działu gospodarczego lokalnego dziennika „The Seattle Times”. – Kłopot w tym, że dla lokalnej gazety trzy największe marki związane z miastem to żadni klienci. Ani Boeing, ani Microsoft, ani Amazon nie mają interesu, by ogłaszać się w miejscowym dzienniku – opowiada Grunbaum, gdy pijemy herbatę w kafejce pod redakcją, wypełnionej programistami Amazonu.
Tomasz Deptuła, Seattle
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter