Wydanie: PRESS 04/2012
Kto się boi cyfry
Większości polskich nadawców radiowych cyfryzacja jest nie na rękę
Polskie Radio na początku czerwca, tuż przed Euro 2012, chce uruchomić multipleks do nadawania cyfrowego w technologii DAB+. Ma już pozwolenie, rozpisało przetarg na operatora technicznego.
– Cyfryzacja to dla nas projekt priorytetowy, szansa na umocnienie pozycji rynkowej i skuteczniejszą realizację misji nadawcy publicznego – mówi Andrzej Siezieniewski, prezes Polskiego Radia.
Multipleks Polskiego Radia zaoferuje słuchaczom programy nadawane dziś analogowo i ofertę na Euro 2012: serwisy w kilku językach adresowane do kibiców. Początkowo w miastach turniejowych: w Warszawie, we Wrocławiu, w Poznaniu i Gdańsku (zasięg szacuje się na 4–5 mln odbiorców), później w kolejnych lokalizacjach.
– Po zakończeniu Euro 2012 uruchomimy pięć dodatkowych kanałów przeznaczonych wyłącznie na multipleks. Oprócz Programu I, II, III i IV znajdzie się też rozgłośnia regionalna – zapowiada Paweł Mathia, główny inżynier Polskiego Radia.
Maciej Kozielski
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter