Wydanie: PRESS 10/2003
Fundusze w kabel
Przejmując trzy sieci kablowe, sieć Multimedia pozyskała blisko 100 tys. nowych abonentów. Kolejnym krokiem w konsolidacji rynku telewizji kablowych może być jednak przejęcie samych Multimediów.
Wiosną Grupa Multimedia Polska, mająca wówczas niecałe 400 tys. abonentów, kupiła dwie sieci: obecny m.in. w Gorzowie Wielkopolskim i Szczecinie Teleton i Lubelską Telewizję Kablową. Stały się one jej częścią od 1 maja, zwiększając liczbę abonentów o 35 tys. W lipcu za 62 mln zł Multimedia przejęły 60 tys. abonentów sieci kablowych należących do Telekomunikacji Polskiej SA. Dzięki temu weszły do Olsztyna, Wrocławia, Szczecina i podwarszawskich Łomianek. Jeśli przyjąć, że w tych dwóch transakcjach cena za jedno gniazdko była zbliżona do ceny zapłaconej TP SA (1024 zł), na tegoroczne przejęcia Multimedia wydały już prawie 100 mln zł. - Tak dobrze, jak obecnie, w Multimediach od wielu lat nie było - podkreśla prezes spółki Marek Szeliga. Po tych zakupach wyprzedziły TV Vectrę pod względem liczby abonentów, spychając ją na trzecie miejsce w rankingu największych operatorów kablowych.
Jarosław Murawski
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter