Wydanie: PRESS 10/2003

Radio bez wizji

Nie bez powodu przez dekadę KRRiT nie opracowała jednolitego dokumentu o kierunkach rozwoju komercyjnego rynku radiowego.

Gdy 26 września eksperci Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji przedstawili propozycje do nowej ustawy medialnej przygotowywanej przez Ministerstwo Kultury, znalazły się w nich kwestie dotyczące rynku radiowego: rekoncesjonowanie, przejrzystość procesu koncesyjnego i utworzenie jednego regulatora.

Nie bez powodu - od momentu powstania w 1993 roku do dziś - KRRiT nie opracowała jednolitego dokumentu o kierunkach rozwoju komercyjnego rynku radiowego, czyli stałych zasad przyznawania bądź odbierania koncesji, które byłyby wytycznymi dla nadawców planujących nowe rozgłośnie. Trzy uchwały przyznające koncesje Radiu Zet, RMF FM i Radiu Maryja z 1994 roku oraz jedna uchwała dotycząca przyznania koncesji 114 lokalnym stacjom (z tego samego roku) uformowały nasz rynek radiowy. Nadal brakuje wytycznych co do rynku lokalnego: w jakim kierunku ma się rozwijać, ile ma być stacji samodzielnych, ile sieci.

- No tak, jednego dokumentu nie ma. Jest natomiast szereg uchwał, które kształtowały rynek radiowy - przyznaje Juliusz Braun, były przewodniczący, a obecnie członek Rady. Jarosław Sellin z KRRiT uważa, że przyjęcie jednego dokumentu wyznaczającego strategię mogłoby się okazać niemożliwe. - Co trzy lata skład Rady się zmienia, nowi członkowie mają inne zdania - wyjaśnia.

Mateusz Sosnowski

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.