Wydanie: PRESS 10/2003
Radio bez wizji
Nie bez powodu przez dekadę KRRiT nie opracowała jednolitego dokumentu o kierunkach rozwoju komercyjnego rynku radiowego.
Gdy 26 września eksperci Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji przedstawili propozycje do nowej ustawy medialnej przygotowywanej przez Ministerstwo Kultury, znalazły się w nich kwestie dotyczące rynku radiowego: rekoncesjonowanie, przejrzystość procesu koncesyjnego i utworzenie jednego regulatora.
Nie bez powodu - od momentu powstania w 1993 roku do dziś - KRRiT nie opracowała jednolitego dokumentu o kierunkach rozwoju komercyjnego rynku radiowego, czyli stałych zasad przyznawania bądź odbierania koncesji, które byłyby wytycznymi dla nadawców planujących nowe rozgłośnie. Trzy uchwały przyznające koncesje Radiu Zet, RMF FM i Radiu Maryja z 1994 roku oraz jedna uchwała dotycząca przyznania koncesji 114 lokalnym stacjom (z tego samego roku) uformowały nasz rynek radiowy. Nadal brakuje wytycznych co do rynku lokalnego: w jakim kierunku ma się rozwijać, ile ma być stacji samodzielnych, ile sieci.
- No tak, jednego dokumentu nie ma. Jest natomiast szereg uchwał, które kształtowały rynek radiowy - przyznaje Juliusz Braun, były przewodniczący, a obecnie członek Rady. Jarosław Sellin z KRRiT uważa, że przyjęcie jednego dokumentu wyznaczającego strategię mogłoby się okazać niemożliwe. - Co trzy lata skład Rady się zmienia, nowi członkowie mają inne zdania - wyjaśnia.
Mateusz Sosnowski
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter