Wydanie: PRESS 02/2012
Granice odpowiedzialności
Brak precyzyjnego określenia, czym jest społeczna odpowiedzialność, sprawia, że firmy nazywają tak bardzo różne przedsięwzięcia.
Zdaniem ortodoksów społeczna odpowiedzialność biznesu dotyczy bezpośrednio działania firmy i jej wpływu na otoczenie. Mieści się w tym zaangażowanie społeczne, ale tylko w odniesieniu do społeczności lokalnej, w której firma funkcjonuje, i stanowi margines CSR. Inni postrzegają CSR szerzej, włączając w obszar społecznego zaangażowania także te działania, które mają służyć rozwiązywaniu problemów społecznych, np. ubóstwa czy opieki nad chorymi. Sporo firm za CSR uważa także sponsoring sportu czy kultury, tak jak Polbank EFG traktuje sponsorowanie Biegu Gąsieniców w Zakopanem, na które zdecydował się w związku z uruchomieniem swojej placówki na Krupówkach, a sponsoring tytularny Biegu na Igrzyska (który dwukrotnie odbył się jako Polbank Cup), organizowanego w ramach Narodowego Programu Rozwoju Biegów Narciarskich, nazywa działaniem z pogranicza CSR.
Gdzie zatem jest granica CSR? Pytanie to wywołuje każda nowa definicja społecznej odpowiedzialności biznesu, choćby ta przyjęta przez Komisję Europejską jesienią ub.r. („odpowiedzialność przedsiębiorstw za ich wpływ na społeczeństwo”). Beata Rożek, menedżer ds. społecznej odpowiedzialności firmy w Tesco Polska, stwierdza: – Sama dziedzina CSR jest dość młoda i wciąż uczymy się, czym jest społeczna odpowiedzialność i zrównoważony rozwój. Czasem zdarzają się trudności w określeniu „na sztywno”, jakie są granice marketingu, a jakie CSR. Dyskusja nad tym jest potrzebna.
Więcej w lutowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter