Wydanie: PRESS 02/2012
Mniej znaczy lepiej?
Agencje marketingowe zaczynają wchłaniać swoje specjalistyczne spółki, łącząc na nowo to, co niedawno dzieliły.
Jeden telefon, pod który można zadzwonić, aby omówić całą kampanię reklamową lub wizerunkową, w mediach tradycyjnych i w Internecie, a na koniec jeszcze zlecić badanie marketingowe dotyczące nowej strategii – to marzenie marketerów. W rzeczywistości daleko jeszcze do tej wizji, ale łączenie kompetencji w obrębie grup reklamowych to bardzo silny trend. Kryzys i ograniczenia budżetowe zmuszają agencje do łączenia się w multizadaniowe konstrukcje. Oferują ten sam serwis, co dotychczasowe specjalistyczne firmy, ale kosztują mniej. Oszczędności w przypadku takich ruchów są oczywiste: połączone firmy pracują na wspólny rachunek zysków i strat (P&L) i razem raportują. Likwidują przy tym dublujące się stanowiska, co też daje wymierne oszczędności.
Więcej w lutowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter