Wydanie: PRESS 09/2011
Gra z reklamą
- Miliony klientów w jednym miejscu – reklamowa żyła złota obok gier w serwisach społecznościowych
Miliony osób, które sadziły i uprawiały wirtualne warzywa w „FarmVille”, najpopularniejszej w 2010 roku grze dostępnej na Facebooku (w rekordowym okresie styczeń–luty spędzało na tym czas 80 mln użytkowników serwisu), przerzuciły się w tym roku na budowanie miast i zarządzanie nimi.
W „CityVille”, według portalu App-Data prezentującego statystyki aktywności użytkowników na Facebooku, średnio miesięcznie gra prawie 76,8 mln osób. „FarmVille” zajmuje piąte miejsce z 30 mln aktywnych użytkowników.
Nie inaczej jest w innych serwisach społecznościowych. Jak podaje Nk.pl, prawie jedna trzecia zarejestrowanych na nim użytkowników przynajmniej raz zagrała w jedną z dostępnych tu gier (regularnie na portalu loguje się 13 mln osób). Serwis informuje także, że co miesiąc gra w nim już 3,5 mln osób, a najpopularniejszą z dostępnych gier, czyli „Pet Party”, zainstalowało na swoich profilach 3,7 mln osób.
W milionach liczą użytkowników także portale oferujące bezpłatne gry online. Te liczby kuszą marketerów. Na tyle skutecznie, że bacznie obserwują nie tylko, ile osób gra, ale też kim są.
Więcej we wrześniowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter