Wydanie: PRESS 09/2011
Wizja lokalna
- Wydawcy w terenie z sukcesem rozkręcają telewizję w sieci
Wideonewsy już ponad trzy lata temu zaczęły doceniać duże portale, takie jak Gazeta.pl czy Onet.pl. Półtora roku później w ich ślady ruszyły pisma lokalne i regionalne. I niektóre nie ograniczają się do zamieszczania zwykłych materiałów wideo. Mają prezenterów, którzy przeprowadzają rozmowy w prowizorycznych studiach, wydają serwisy informacyjne na wzór „Faktów” TVN czy „Wiadomości” TVP 1.
Jednak tego typu działania to już wyższa szkoła jazdy. Wielu wydawców lokalnych telewizją nazywa po prostu dział wideo.
– Szacujemy, że co trzeci spośród 120 tytułów związanych ze Stowarzyszeniem Gazet Lokalnych już inwestuje w wideo – mówi Daniel Bochnak z SGL.
Pod skrótem TV w nazwie Pałuki TV tygodnika „Pałuki”, któremu szefuje prezes SGL Dominik Księski, kryją się relacje wideo z regionalnych uroczystości. Nowe materiały pojawiają się kilka razy w tygodniu, czasem codziennie. Podobnie działa Tygodnik TV tworzony przez redakcję „Tygodnika Płockiego” i Nowiny TV („Nowiny Wodzisławskie”, „Nowiny Raciborskie” oraz „Tygodnik Rybnicki”).
Więcej we wrześniowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter