Wydanie: PRESS 09/2011
Lokowanie na ekranie
- Ukrywanie ukrytej reklamy. O skutkach nowych przepisów o product placement
Od 1 lipca w ramówkach czterech głównych kanałów Telewizji Polskiej zagościł mini- serial „Pogodni” – trzyminutowe odcinki emitowane są codziennie, kilkakrotnie powtarzane w ciągu dnia. Wciśnięte między bloki reklamowe, niewiele różnią się od spotów. Prawdę mówiąc – są nimi. W prawie każdym z nich pokazywany jest głównie samochód marki Lexus. Bywa, że to on, a nie rodzina Pogodnych, jest głównym bohaterem. Nie bez powodu rodzina Pogodnych zwiedza też np. Kazimierz Dolny – przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego odpowiedzialni za promocję regionu chwalą się w lokalnych mediach, że wspólnie z twórcami serialu wybierali miejsca, które będą pokazywane w filmie.
Rafał Taranowski, szef działu zajmującego się sponsoringiem oraz product placement w biurze reklamy i handlu TVP, mówi: – „Pogodni” to serial obyczajowo-interaktywny z konkursem SMS-owym, a więc i z nagrodami. Lokowanie produktu w tym serialu odbywa się na takich samych zasadach jak w każdej innej produkcji. I jak każdy inny program, również ten może być sponsorowany.
Jego zdaniem serial w niczym nie przypomina reklamówek.
„Pogodni” to jeden ze sposobów, w jaki Telewizja Polska próbuje radzić sobie z nowymi przepisami dotyczącymi product placement, zawartymi w znowelizowanej ustawie o radiofonii i telewizji (weszła w życie 23 maja br.). Marcin Gieracz, dyrektor strategiczny agencji Rubikom Strategy Consultants, uważa jednak, że „Pogodni” to drwina z nowych przepisów. – Chodzi o pokazanie, że od product placement i marketingu w żaden sposób uciec się nie da – stwierdza.
Więcej we wrześniowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter