Grupa Empik zwiększyła przychody  |  Agencja UM wygrała przetarg  |  Grupa Zbigniewa Benbenka poprawiła wynik  |  Emitel chce zarezerwować częstotliwości  |  Oglądalność "Sekretów rodziny" w Polsacie  |  Eska TV ma nowego prezentera  |  Polsat Box i Netia włączą kanały  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios  |  Każdy tytuł z segmentu prasy telewizyjnej stracił  |  Felietonista katowickiego "Sportu"  |  Operator Patronite z coraz wyższymi przychodami  |  Mazowsze chce promować  |  Świętokrzyskie szuka agencji  |  Partners of Promotion pomoże wejść marce do Polski  |  Carat przejmuje wart 120 mln dol. budżet Pernod Ricard  |  Dziennikarka skazana zaocznie przez rosyjski sąd na osiem lat więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa Empik zwiększyła przychody  |  Agencja UM wygrała przetarg  |  Grupa Zbigniewa Benbenka poprawiła wynik  |  Emitel chce zarezerwować częstotliwości  |  Oglądalność "Sekretów rodziny" w Polsacie  |  Eska TV ma nowego prezentera  |  Polsat Box i Netia włączą kanały  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios  |  Każdy tytuł z segmentu prasy telewizyjnej stracił  |  Felietonista katowickiego "Sportu"  |  Operator Patronite z coraz wyższymi przychodami  |  Mazowsze chce promować  |  Świętokrzyskie szuka agencji  |  Partners of Promotion pomoże wejść marce do Polski  |  Carat przejmuje wart 120 mln dol. budżet Pernod Ricard  |  Dziennikarka skazana zaocznie przez rosyjski sąd na osiem lat więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa Empik zwiększyła przychody  |  Agencja UM wygrała przetarg  |  Grupa Zbigniewa Benbenka poprawiła wynik  |  Emitel chce zarezerwować częstotliwości  |  Oglądalność "Sekretów rodziny" w Polsacie  |  Eska TV ma nowego prezentera  |  Polsat Box i Netia włączą kanały  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios  |  Każdy tytuł z segmentu prasy telewizyjnej stracił  |  Felietonista katowickiego "Sportu"  |  Operator Patronite z coraz wyższymi przychodami  |  Mazowsze chce promować  |  Świętokrzyskie szuka agencji  |  Partners of Promotion pomoże wejść marce do Polski  |  Carat przejmuje wart 120 mln dol. budżet Pernod Ricard  |  Dziennikarka skazana zaocznie przez rosyjski sąd na osiem lat więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 08/2010

Strażnik balansu

Piotr Frydryszek w Polsce jest rekordzistą: żaden z prezesów mediów publicznych nie przetrwał na stanowisku tak długo jak on

Piotr Frydryszek ze swoją brodą jednym kojarzy się z krasnoludkiem, innym trochę z Machiavellim. Dla tych drugich to wytrawny gracz. Musiał nim być, by w warunkach upolitycznienia mediów publicznych szefować poznańskiemu radiu przez 20 lat. – To bardziej Mefisto – uśmiecha się Robert Mirzyński, dziennikarz działu kultury Radia Merkury. I dodaje: – Gdyby chciał, mógłby być prezydentem Poznania lub senatorem. To najlepszy polityk, jakiego znam.

Ale ten polityk kilka lat temu nie przyjął od Krzysztofa Czabańskiego, prezesa Polskiego Radia z nadania PiS, propozycji zostania dyrektorem Programu I. W lipcu br. PO złożyła mu ofertę wejścia do nowo tworzonej KRRiT. Również odmówił. Wolał wczesną emeryturę. – Zrezygnowałem ze względów osobistych. Poza tym nigdy nie interesowało mnie wejście w środowisko polityczne, a to byłaby zgoda na objęcie politycznej posady – wyjaśnia Frydryszek.  I dodaje: – Zawsze unikałem jak ognia wchodzenia na pola, gdzie toczy się walka. 

Robert Mirzyński: – Po co mu to? W Poznaniu ma pozycję, jest szanowany i rozpoznawalny. I ma święty spokój.

Gdy w czerwcu br. rada nadzorcza Radia Merkury – ze świeżego nadania PiS i SLD – zmieniła władze stacji, prezesem został 30-letni Filip Rdesiński, prawicowiec anarchista, członek radykalnej Akcji Alternatywnej „Naszość”, dotąd dziennikarz w „Wiadomościach”, „Misji specjalnej” i „Gazecie Polskiej”. Członkiem zarządu odpowiedzialnym za program jest 46-letni Ryszard Ćwirlej, dziennikarz sympatyzujący z SLD. Skończyła się era Piotra Frydryszka. Jak to robił, że trwała tak długo?

Andrzej Niziołek

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.