Wydanie: PRESS 08/2010
Wyjątkowa „Polka”
Połączenie magazynu i galerii zdjęć – czyli francuski sposób na odbudowanie pozycji fotoreportażu prasowego
Gdy przed trzema laty na francuskim rynku prasowym pojawiło się pismo „Polka”, poświęcone fotoreportażowi, zainteresowanie mediów tym tytułem wynikało głównie z osoby dyrektora wydawnictwa Polka Image – Alaina Genestara. To znany dziennikarz, wieloletni dyrektor tygodnika „Paris Match”, a wcześniej redaktor naczelny najpopularniejszej francuskiej gazety niedzielnej „Le Journal du Dimanche”. No i dowód nacisku polityków na media – w 2006 roku Genestara zwolniono z „Paris Match” najprawdopodobniej wskutek interwencji ówczesnego ministra spraw wewnętrznych Nicolasa Sarkozy’ego, po tym jak na okładce tygodnika znalazło się zdjęcie żony ministra Cécilii spędzającej wakacje w towarzystwie znanego biznesmena.
W 2007 roku Genestar wrócił na rynek prasowy z pomysłem na własne pismo – kwartalnik lansujący fotoreportaż. Dotychczas ukazało się dziewięć numerów. Pismo uznawano na początku za kaprys byłej gwiazdy rynku prasowego – dziś coraz częściej mówi się o nim jako o udanym pomyśle odbudowania rangi fotoreportażu prasowego.
Mariusz Kowalczyk, France 2
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter