Wydanie: PRESS 08/2010

Konsekwentna niekonsekwencja

Co spowodowało, że Radio Zet, które jeszcze pięć lat temu było blisko swego konkurenta, teraz ma o ponad 11 proc. niższą słuchalność?

Według ostatnich badań różnica słuchalności między liderem rynku RMF FM a będącym na drugiej pozycji Radiem Zet wynosi 11–12 proc. Gdy kilka lat temu było to kilka procent, szefowie Radia Zet ze stoickim spokojem tłumaczyli, że zależy im właśnie na tym, by być „mocnym numerem dwa”. Jednak od 2007 roku krzywa słuchalności stacji schodzi coraz bardziej w dół – i już tylko 3–4 proc. dzieli ją od będącego na trzeciej pozycji Programu I Polskiego Radia. A ponieważ podczas „Lata z radiem” Jedynka zwykle zwiększa słuchalność, niewykluczone, że jesienią Radio Zet będzie mocnym numerem trzy na rynku. Tak przynajmniej żartują w Polskim Radiu.

Tomasz Chojnowski

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.