Wydanie: PRESS 08/2007
Lokalna passa
Mimo pojawienia się nowych tygodników wydawanych przez dzienniki regionalne, lokalna prasa nie traci. To świadczy o potencjale małych rynków
Na początku czerwca br. „Dziennik Łódzki” (Grupa Wydawnicza Polskapresse) zamknął pięć z siedmiu wydawanych powiatowych mutacji, zostawiając tylko dwie – łódzką i regionalną. W tej drugiej czytelnicy z Bełchatowa, Kutna i Łowicza znajdują teraz informacje z ich regionów. Wojciech Waligórski, redaktor naczelny tygodnika „Nowy Łowiczanin” (Oficyna Wydawnicza Nowy Łowiczanin), był tym zaskoczony. – Mutacja dziennika była dla nas konkurencją, ale w dobrym tego słowa znaczeniu. Jednak jej zamknięcie nie przełożyło się na wzrost sprzedaży naszego pisma. Podejrzewam, że zmiany związane są z konsolidacją finansową wydawnictwa – mówi. Wcześniej z kilku mutacji lokalnych zrezygnowały inne tytuły Polskapresse, np. „Dziennik Zachodni” na Śląsku i „Dziennik Bałtycki” na Pomorzu.
Tomasz Wróblewski, wiceprezes Grupy Wydawniczej Polskapresse, zapewnia, że przy rezygnacji z wydawania lokalnych mutacji dzienników regionalnych koszty miały drugorzędne znaczenie. – Mutacje nie zawsze spełniały swoje zadanie redakcyjne. Brakowało w nich często informacji na wagę pierwszej strony. System wydawniczy wymuszał jednak publikowanie tych wiadomości. W rezultacie na jedynkach lądowały teksty osłabiające opiniotwórczy charakter naszych tytułów. Skoncentrowaliśmy się na tygodnikach, specjalnych dodatkach dających czytelnikom pełen ogląd sytuacji w regionach – mówi.
Piotr Zieliński
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter