Wydanie: PRESS 08/2007
Rykoszetem
Nowy projekt Polskapresse zmieni układ między największymi wydawcami dzienników regionalnych
Tomasz Domalewski, wiceprezes Wydawnictwa Jagiellonia SA, wydawcy „Dziennika Polskiego” w Krakowie, atmosferę w regionie przed startem ogólnopolskiego projektu Polskapresse określa jako „rewolucyjną czujność” i „stan podgorączkowy”. – Nie mam pojęcia, co w tym projekcie jest prawdą, a co zasłoną dymną. Kiedy powstawał springerowski „Dziennik”, przynajmniej wiadomo było, do czego zmierza, istniała jakaś luka, choćby polityczna, którą mógł wypełnić – mówi.
– Nie wydaje mi się, aby była to ostateczna rozgrywka o prasę lokalną – uważa Ryszard Buczek, naczelny „Gazety Pomorskiej” (Gazeta Pomorska Media). Tomasz Wojciekiewicz, prezes spółki Express Media wydającej „Express Bydgoski” i toruńskie „Nowości Gazetę Pomorza i Kujaw”, przekonuje, że ostatnie debiuty w segmencie prasy ogólnopolskiej pozwoliły wydawcom regionalnym nabrać doświadczenia. – Jeszcze dwa, trzy lata temu stan pogotowia w regionach był większy. Okrzepliśmy już z tymi debiutami. Z respektem podchodzimy do konkurenta ogólnopolskiego, który ma więcej pieniędzy niż my, ale nie sądzę, aby nowy projekt czymś mnie zaskoczył – mówi Wojciekiewicz.
Joanna Pilcicka, prezes grupy Media Regionalne, wydawcy dziewięciu dzienników regionalnych, uważa jednak, że jesień będzie trudna, bo nowy gracz na rynku ogólnopolskim może spowodować, że dotychczasowi liderzy w tym segmencie – Agora SA i Axel Springer Polska – sięgną głębiej do swoich budżetów reklamowych i promocyjnych. – Dotychczas przy okazji walki gigantów inni obrywali rykoszetem. Jako Media Regionalne podejmujemy wiele działań wzmacniających naszą obecność na rynku – mówi Pilcicka.
Robert Horbaczewski
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter