Wydanie: PRESS 08/2007
Przyczółki zdobyte
W ostatnich miesiącach najwięksi wydawcy dzienników ogólnopolskich zadbali o wzmocnienie swojej pozycji
Pierwsza połowa br. była okresem wzmożonych ruchów na rynku dzienników ogólnopolskich. Po kilku miesiącach negocjacji Axel Springer Polska, wydawca „Faktu” i „Dziennika”, zdecydował się na dołączenie do portfolio „Przeglądu Sportowego”. Po uzyskaniu zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przejmie ten sportowy dziennik od wydawnictwa Marquard Media Polska, w zamian oddając sześć kobiecych magazynów. Springer postawił więc na prasę codzienną. Ale nie on jeden postanowił umocnić się w tym segmencie. Sporym zaskoczeniem dla rynku prasowego było przejęcie przez Presspublikę wydawanego na Mazowszu „Życia Warszawy”. Spółka, która dotychczas wydawała „Rzeczpospolitą” i „Gazetę Giełdy Parkiet”, wzmocniła się na stołecznym rynku. Także Agora SA wykonała istotny ruch – po 18 latach ukazywania się „Gazety Wyborczej” zdecydowała się na pokoleniową zmianę warty: na początku roku zastępcami redaktora naczelnego zostali Jarosław Kurski i Paweł Ławiński. Według nieoficjalnych informacji Kurski, który od czerwca br. jest pierwszym zastępcą, po odejściu z redakcji Adama Michnika i Heleny Łuczywo przejmie stery w „GW”.
Każda z tych decyzji pokazuje, że wydawcy ogólnopolskich dzienników opiniotwórczych przygotowują nowe strategie. Zwłaszcza że jesienią Polskapresse, wydawca siedmiu dzienników regionalnych, wykorzystując potencjał tych tytułów, zamierza uruchomić ogólnopolski dziennik. Plany ma ambitne: zdobyć pozycję lidera w tym segmencie.
Sebastian Kucharski
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter