Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: na weekend

Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Wrzesień 27, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Thomas Cook zatopił Neckermanna

Thomas Cook to najstarsze biuro podróży na świecie (fot. Pixabay)

Biuro podróży Neckermann Polska złożyło w środę oświadczenie o niewypłacalności, choć jeszcze dwa dni wcześniej twierdziło, że jego kondycja finansowa jest stabilna. - Wiadomo, że sprawa zakończy się w sądzie. Trzeba wyprzedzać takie rzeczy, a nie dawać argumenty poszkodowanym, że nikt się nimi nie interesował - komentuje Wiesław Gałązka, ekspert ds. wizerunku.

W poniedziałek bankructwo ogłosiło najstarsze biuro podróży na świecie Thomas Cook. Prezes należącego do niego biura Neckermann Polska oświadczył wtedy, że polskie biuro "prowadzi dalej normalną, operacyjną działalność" i jest w stabilnej kondycji finansowej. Kolejnego dnia odwołano loty i zawieszono możliwość rezerwacji wycieczek na 48 godzin. W środę bankructwo ogłosił niemiecki oddział biura Thomas Cook, właściciel 100 proc. akcji Neckermann Polska. Biuro złożyło marszałkowi województwa mazowieckiego oświadczenie o niewypłacalności. 

Chaos informacyjny

Konsultant i ekspert ds. wizerunku Wiesław Gałązka zaznacza, że Neckermann Polska mogło w poniedziałek nie wiedzieć, w jakiej sytuacji się znajduje, bo Thomas Cook zawiadamiał, że sytuacja dotyczy tylko brytyjskich turystów. - Ale renomowana firma powinna zawsze dbać o PR, nawet w sytuacji kryzysowej. Przede wszystkim informować turystów, nie pozostawiać ich własnemu losowi. Nie ma nic ważniejszego niż informacja i oczywiście przeprosiny. Powinna być konferencja prasowa, oświadczenie, informacje o rekompensatach, jakich turyści mogą się spodziewać. Nie dostrzegam tu znamion profesjonalnego kryzysowego PR-u - mówi Gałązka.

Bartosz Milczarczyk, wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, zaznacza, że "kluczem w komunikacji powinna być rzetelność przekazywanych informacji". Jego zdaniem "niespójna komunikacja" mogła tylko pogłębić chaos informacyjny wśród zdezorientowanych klientów biura. - Pytanie: czy wynikało to z tego, że sytuacja jest dynamiczna, czy poniedziałkowy komunikat nie był oparty na rzetelnych danych? Komunikacja powinna być oparta na poinformowaniu, że jest relacja pomiędzy tym, co dzieje się na rynku angielskim z Thomasem Cookiem, a tym, jak może funkcjonować Neckermann Polska. Gdy sytuacja finansowa spółki matki pogarsza się, należy przygotować strategię komunikacji dla niej i wszystkich spółek zależnych. Jest to tak samo ważne jak wielogodzinne posiedzenia z prawnikami - dodaje Milczarczyk.

- Wiadomo, że takie sprawy kończą się w sądzie. Trzeba przeciwdziałać, a nie dawać argumenty poszkodowanym, że nikt się nimi nie interesował i nie wykazał dobrej woli, żeby im pomóc - podkreśla Gałązka.

Prezes Neckermanna pisze list

W czwartek serwis Money.pl opisał list, w którym prezes Neckermann Polska Maciej Nykiel zwrócił się do partnerów handlowych. "Przepraszam, jest mi źle i chce mi się płakać. Nie wiem, jak Wam spojrzeć w oczy. Proszę, nie obwiniajcie moich pracowników" – napisał. Dodał, że bierze na siebie pełną odpowiedzialność. "Zrobiliśmy wszystko, by uratować polskiego Neckermanna, ale po upadku naszego bezpośredniego właściciela musiałem ogłosić niewypłacalność" – poinformował szef biura podróży.

Klienci Neckermanna na lodzie

W momencie złożenia przez Neckermanna oświadczenia o niewypłacalności za granicą było ok. 3,6 tys. polskich turystów. W środę do kraju wróciła grupa ok. 500 osób, w czwartek 230, w piątek 350 osób z Maroka, Hiszpanii i Grecji. 

W biurach Thomas Cook na całym świecie pracowało 22 tys. osób, z czego 9 tys. w rodzimej Wielkiej Brytanii. Działająca w 16 krajach świata firma obsługiwała 19 mln turystów rocznie. Thomas Cook GMBH jest właścicielem 100 proc. udziałów w Neckermann Polska.

(JSX, PAP, 27.09.2019)

Pozostałe tematy weekendowe

Seriale października w HBO Go i Netfliksie
Okręgowa liga mistrzów
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.