Clarkson znowu szaleje, Jażdżewski marzy o salonie, u Durczoka na bogato
Press 10/2016
Nigdy nie dałem tabloidom prawa do ingerowania w moją prywatność - mówi Bartosz Węglarczyk, dyrektor programowy Onetu, w rozmowie z „Press”. I tłumaczy, jak godzi swoją nienawiść do tabloidów z tym, że pracuje w koncernie wydającym „Fakt”, oraz dlaczego zamiast placówki korespondenta woli dziś gabinet menedżera mediów.
Jedni idą do internetu, bo w telewizji nie ma dla nich miejsca. Inni - bo szukają nowych możliwości. Jeszcze inni - dla pieniędzy. Czy sieć ich wyżywi? W październikowym „Press” tekst o tym, czy zatrudnianie dziennikarzy w portalach to objaw nowej pozycji internetu na rynku, czy dmuchanie kolejnej bańki internetowej.
Kiedy ktoś trzyma ci przy gardle naładowanego kałacha, to nie jest teatr - przyznaje w rozmowie z „Press” Michał Żakowski, reporter Polskiego Radia, który jako jeden z nielicznych polskich dziennikarzy wciąż jeździ w rejony wojen i konfliktów. Przeczytaj, jaka jest tego cena.
Będą wyścigi w najnowszych hybrydach od Ferrari i Porsche, zamieszanie na planie i wyrafinowany humor. W „Press” piszemy o nowym programie Jeremy'ego Clarksona „The Grand Tour” w Amazon Prime. I zastanawiamy się, czy BBC uratuje markę Top Gear, która bez sławnego trio wpadła w tarapaty.
Był nieśmiałym introwertykiem. Zdjęcia robił lewym okiem, bo wtedy całą twarz miał zasłoniętą aparatem i czuł się pewniej. Lecz gdy cała ulica uciekała przed strzałami, on ruszał tam, skąd strzelali. Prezentujemy sylwetkę Krzysztofa Millera, wraz z którym do historii przeszedł ważny etap polskiej fotografii wojennej.
Pracę w mediach publicznych straciło w tym roku prawie 200 osób, lecz dowodów na największą polityczną czystkę dziennikarzy jakoś nie ma. Przeczytaj, dlaczego odchodzący wybrali milczenie.
Podróż przez kontynent czy podróż w głąb siebie - nie ważne, hasło „książka podróżnicza” tak dobrze działa na czytelników, że wydawcy rozciągają je na różne pozycje literatury. Opisujemy, jakie są skutki owego boomu na książki podróżnicze.
Ma w sobie trochę z szamana i trochę z showmana, dlatego dobrze radzi sobie zarówno z klientami, jak i z mediami. W „Press” przeczytasz, na czym polega siła personal brandingu Konrada Gacy, który odchudza setki Polaków, utrzymując swoje diety w ścisłej tajemnicy.
Chcesz robić dobre rozmowy z politykami w radiu, a nie nauczyłeś się jeszcze warsztatu? Nie jesteś pierwszy. Podpowiadamy, jakie są zasady takiego wywiadu radiowego. Posłuchaj rad najlepszych fachowców.
Ranking agencji public relations - jedenasta edycja przygotowywanego przez „Press” rankingu firm PR według przychodów, tym razem za 2015 rok. Na podium: Partner of Promotion, MSL Group i 24/7Communication. W zestawieniu ponad 30 agencji i grup.
Wchodzisz z mikronem w tłum i nie wiesz, od czego zacząć? Paweł Łukasik z TVN 24 nie ma jakiegoś cudownego sposobu na relacje na żywo, a jednak potrafi porozmawiać przed kamerą nawet z budką telefoniczną. Warto przeczytać, jak on to robi.
Problemem młodych publicystów jest to, że nie mieli możliwości założenia własnych mediów, które mogłyby być wpływowe - mówi Leszek Jażdżewski, redaktor naczelny „Liberté”, w rozmowie z „Press”. I marzy mu się otwarcie intelektualnego salonu w stolicy.
Dobry sprzęt, spore biurka, dużo przestrzeni. - Mają tam na bogato - mówią śląscy dziennikarze o siedzibie nowego projektu internetowego Kamila Durczoka. Jaki będzie sam projekt? Zdaniem Durczoka: nowatorski. Zdaniem tych, którzy poznali jego tajniki: ma szanse powalczyć na rynku nowych mediów.
(30.09.2016)