Wydanie: PRESS 05/2003
Profil pracownika
Coraz więcej firm medialnych ocenia i motywuje swoich pracowników.
Jak szybko dziennikarz zdobywa informacje? Czy dogaduje się z ludźmi z innych działów? Takie pytania znajdują się w ankietach, na podstawie których oceniani są pracownicy mediów. Formularze liczą po kilka stron, są najeżone tabelami, wykresami, punktami. Systemy ocen pracowników wprowadziło już wiele redakcji.
Zdaniem specjalistów HR (human resources - zasoby ludzkie) systemy ocen będą coraz powszechniejsze. W zachodnich dużych koncernach pozytywna ocena prawie automatycznie przekłada się na podwyżkę. - Motywacja finansowa jest istotnym czynnikiem wpływającym na efekty pracy - mówi Sebastian Trzaska, project manager z firmy zarządzania personelem AG Test Human Resources. Kondycja spółek medialnych powoduje jednak, że systemy ocen służą raczej pracodawcy. Są sygnałem, że firma jest zarządzana nowocześnie i sprawnie. - Jeśli jednak nie będą przeprowadzane cyklicznie, pracownicy pomyślą, że są kontrolowani, a nie oceniani - zaznacza Trzaska.
Karolina Sobczak
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter