Wydanie: PRESS 05/2003
Pod parasolem
Kiedy opłaca się, a kiedy nie warto reklamować różnych produktów pod parasolem firmy matki.
Od początku roku w telewizyjnych reklamach detergentów i środków czystości produkcji Henkel Polska SA pojawia się logo firmy i hasło "Jakość firmy Henkel". - Chcemy się stać firmą o silnej korporacyjnej tożsamości i dać naszym markom wspólną podstawę - mówi Dorota Strosznajder, public relations manager Henkel Polska SA. Do tej pory bowiem część klientów nie wiedziała, kto jest producentem Persilu czy Brefu. - Nie podkreślaliśmy nazwy firmy i rodowodu naszych marek - przyznaje Dorota Strosznajder.
Dlaczego więc postanowiono wdrożyć nową strategię? Przedstawiciele koncernu prześledzili wyniki finansowe działających na rynku austriackim, szwajcarskim i niemieckim firm z silną marką korporacyjną, i tych, które takiej nie miały. Okazało się, że w ciągu ostatnich 20 lat lepiej powodziło się tym pierwszym. Ceny ich akcji w badanym okresie wzrosły o 274 proc. Tymczasem ceny akcji koncernów, które nie posiadały silnego wizerunku korporacyjnego, wzrosły tylko o 197 proc.
Małgorzata Zgutka, Romana Zygmunt
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter