Wydanie: PRESS 05-06/2020
Siła papierowej reklamy
Co najmniej tuzin drukowanych prospektów trafia co tydzień do niemal każdego gospodarstwa domowego w Niemczech. Gazetki promocyjne to w dalszym ciągu popularna i skuteczna forma reklamy
To właśnie według prospektów sieci handlowych Niemcy układają swoje jadłospisy i listy zakupów. Jak wynika z sondażu przeprowadzonego przez Grupę Nymphenburg z Monachium, 40 proc. szuka w nich nowych produktów, jedna trzecia – sezonowych ofert, zaś połowa czytelników gazetek promocyjnych wpisuje reklamowane produkty na listę zakupów. Tylko 7 proc. badanych nigdy nie czyta prospektów.
Pytani już konkretnie o gazetki promocyjne uczestnicy ankiety przyznali, że najczęściej czytają te z sieci handlowych, w których zwykle robią zakupy (taką odpowiedź podało 78 proc. ankietowanych), a także tych sklepów, które są w pobliżu domu (57 proc.).
W innym sondażu instytut Infas 360 zapytał z kolei o to, co skłoniło ich do zakupu jakiegoś produktu w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Na pierwszym miejscu znalazły się zdecydowanie gazetki promocyjne – wskazała na nie aż jedna trzecia respondentów.
Katarzyna Domagała-Pereira
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter