Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 05-06/2020

Yandex.spy

Potężny koncern internetowy Rosji, oskarżany o szpiegowanie dla FSB, traci rynek w sieci. Dlatego rozwija się w pozawirtualnych biznesach

W maju 2011 roku wybuchł międzynarodowy skandal. Pierwszy z wielu dla Yandexa – jednej z największych internetowych firm w Rosji. Koncern sam przyznał, że przekazał FSB – rosyjskiej służbie bezpieczeństwa – informacje na temat 100 osób, które za pomocą Yandex.Money przelewały pieniądze na antykorupcyjną stronę Aleksieja Nawalnego, aktywisty politycznego i przeciwnika Kremla. Firma poinformowała o tym w ramach ujawniania „ryzyka prawnego i politycznego” przed wejściem na giełdę NASDAQ w Nowym Jorku.

Mimo wstrząsu, który wywołała ta informacja, oraz ostrzeżeń wywiadu USA, że tego typu firmy mogą być wykorzystywane przez niedemokratycznych polityków, także w czasie wyborów prezydenckich w 2012 roku, sprzedaż akcji Yandexa okazała się sukcesem. Inwestorzy przejęli prawie 30 proc. udziałów za 1,3 mld dol. To był największy tego typu debiut IT od czasu Google’a w 2007 roku. – Wszystkie duże fundusze, które planują zainwestowanie pieniędzy w Rosji, wiedzą o tych ryzykach – tłumaczył wówczas brak reakcji inwestorów Georgij Woronkow, analityk z firmy badawczej InvestCafe.

Krzysztof Boczek

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.