"Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Repartycja opłat reprograficznych  |  Zmiany w TVS  |  Wydawnictwo Marginesy wprowadza nowy imprint  |  "Polityka" wyda książkę  |  Raport VML  |  Clear Channel Poland z nowymi platformami  |  Ultrabox sponsorem  |  Książę Harry wygrał z gazetami   |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press" | Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru.  |

 "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Repartycja opłat reprograficznych  |  Zmiany w TVS  |  Wydawnictwo Marginesy wprowadza nowy imprint  |  "Polityka" wyda książkę  |  Raport VML  |  Clear Channel Poland z nowymi platformami  |  Ultrabox sponsorem  |  Książę Harry wygrał z gazetami   |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press" | Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru.  |

 "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Repartycja opłat reprograficznych  |  Zmiany w TVS  |  Wydawnictwo Marginesy wprowadza nowy imprint  |  "Polityka" wyda książkę  |  Raport VML  |  Clear Channel Poland z nowymi platformami  |  Ultrabox sponsorem  |  Książę Harry wygrał z gazetami   |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press" | Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru.  |

Wydanie: PRESS 05-06/2020

Yandex.spy

Potężny koncern internetowy Rosji, oskarżany o szpiegowanie dla FSB, traci rynek w sieci. Dlatego rozwija się w pozawirtualnych biznesach

W maju 2011 roku wybuchł międzynarodowy skandal. Pierwszy z wielu dla Yandexa – jednej z największych internetowych firm w Rosji. Koncern sam przyznał, że przekazał FSB – rosyjskiej służbie bezpieczeństwa – informacje na temat 100 osób, które za pomocą Yandex.Money przelewały pieniądze na antykorupcyjną stronę Aleksieja Nawalnego, aktywisty politycznego i przeciwnika Kremla. Firma poinformowała o tym w ramach ujawniania „ryzyka prawnego i politycznego” przed wejściem na giełdę NASDAQ w Nowym Jorku.

Mimo wstrząsu, który wywołała ta informacja, oraz ostrzeżeń wywiadu USA, że tego typu firmy mogą być wykorzystywane przez niedemokratycznych polityków, także w czasie wyborów prezydenckich w 2012 roku, sprzedaż akcji Yandexa okazała się sukcesem. Inwestorzy przejęli prawie 30 proc. udziałów za 1,3 mld dol. To był największy tego typu debiut IT od czasu Google’a w 2007 roku. – Wszystkie duże fundusze, które planują zainwestowanie pieniędzy w Rosji, wiedzą o tych ryzykach – tłumaczył wówczas brak reakcji inwestorów Georgij Woronkow, analityk z firmy badawczej InvestCafe.

Krzysztof Boczek

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.